Prvý diel nazvaný Hellblade: Senua’s Sacrifice vyšiel ešte v roku 2017 od Ninja Theory. Zaujímavé je, že vtedy vyšiel na PC a PS4 a až o rok neskôr na Xbox. Veci sa však menia, momentálne je Ninja Theory odkúpené Microsoftom, ktorý im financoval vývoj pokračovania s názvom Senua’s Saga: Hellblade II. Už prvý diel netrhal rekordy predajnosti, ale svojim audiovizuálnym spracovaním a zaujímavým poňatím príbehu si našiel nemalé množstvo fanúšikov. Začalo sa teda pracovať na pokračovaní a veru to trvalo dlhšie ako by sa čakalo. Predsa len už je rok 2024, ale keďže chceli vývojári ponúknuť znovu špičkové audiovizuálne spracovanie, poriadne dynamické a brutálne boje a celkovo kvalitný príbeh, tak im to trvalo. Znovu sa nebude jednať o žiadny predajný hit, ktorý predá milióny kópií, predsa len je to príliš špecifická hra, ktorá svojim spracovaním príbehu nie je pre masy. Dokazuje to aj odštartovanie na Steame, kde je momentálne 1700 hráčov v hre, čo je na tak nákladný projekt naozaj málo, ale zasa treba myslieť na to, že je hra v podstate zadarmo v Game Passe.

Znovu hráte za Senuu, ktorá vnútorne bojuje so svojimi hlasmi a dej sa začína na otrokárskej lodi, na ktorú bola Senua zajatá. Nastane však búrka, loď stroskotá na ostrove a Senua je voľná. Hneď v úvode ju však chcú zabiť preživší otrokári a s jedným z nich zvedie naozaj dlhý súboj a s vypätím všetkých síl ho porazí. Ona ho ušetrí pod podmienkou, že jej ukáže ostrov…

Jedná sa podobne ako v prípade prvého dielu o akčnú príbehovú adventúru. Pozor však na slovo akčná, tej akcie je tu síce dosť, ale veľkú časť hry zaberá chodenie po ostrove, počúvanie svojich neistých myšlienok, vidiny, priestorové hádanky a príbehové animácie. Veľmi príjemne sa to strieda a je to jedna z prvých hier, kde som chcel boje výrazne častejšie ako mi boli ponúknuté. Málo je takýchto hier, kde sú súboje dávkované naozaj striedmo a s citom. Väčšinou je to v podobných hrách práve stále o tých súbojoch, ktoré sa postupne stávajú príliš otravné a príliš sa opakujú. Hellblade 2 je v tomto úplne iné. Súboje sú nesmierne dynamické, vťahujúce a intenzívne. Sú brutálne, musíte dávať na útočiacich protivníkov pozor a blokovať ich útoky a v správnej chvíli zaútočiť. Ten filmový strih súbojov je perfektný a vypadá to v pohybe naozaj veľmi dobre. V podstate celú hru máte len jeden meč, to isté oblečenie a nie je tu ani žiadny strom schopností, ktorý je už pomaly v každej druhej hre. Tu je to jednoducho o niečom inom, tvorcovia sa zameriavajú na intenzívny filmový príbeh a aj prechod hrou je výrazne lineárny a odbočiek po ostrove je naozaj len minimum (a aj to na zberateľské predmety ako strom a totem). Vôbec to však nevadí, je práveže veľmi svieže si zahrať niečo podobne príbehové, čo má špičkové filmové spracovanie. Či už herci, pohyby postáv, mimika či emócie, choreografia bojov, všetko je to zvládnuté na veľmi vysokej úrovni. Audiovizuálna stránka je premakaná, všetky tie zvuky, hudba či šepoty a hlasy sú jednoducho perfektné a skvelo dotvárajú takú ponurú hororovú atmosféru. Ak by sa rozdávali herné Oscary za zvuky, určite by Senua’s Saga: Hellblade II v tejto kategórii vyhrala. Grafická stránka hry je krásna, hra naozaj veľmi dobre vypadá a aj optimalizácia je zvládnutá ukážkovo. Často sa mení v hre počasie, tak isto aj deň a noc a aj rôzna paleta farieb či osvetlenie. Je to zážitok sa na túto hru pozerať či už v akcii alebo v kľudných pasážach.

Nechcem prezrádzať viac z príbehu, no je určite zaujímavý a mňa osobne prekvapilo, o čo vlastne v hre ide. Tvorcovia však pripravily viacero intenzívnych filmových či herných scén a na niektoré určite tak skoro nezabudnem. Veľmi silné, aj keď pre každého to určite nie je. Fajnšmekri si však prídu na svoje. Nezabudnite, hra je takmer zadarmo v Game Passe a určite potešia aj české titulky. Hra nie je nijako dlhá a jej dokončenie zaberie len pár hodín, čo je určite škoda. Keď tak nad tým rozmýšľam, tak jediné čo mi výraznejšie na hre vadilo bola tá zúžená filmová obrazovka. Chcel som tú nádheru vidieť na celej obrazovke a nie to mať odseknuté. Inak však veľmi nemám čo vytknúť a je to naozaj hra, ktorú si treba zahrať, ale je podobne špeciálna ako napríklad Alan Wake 2, tiež audiovizuálne premakané, menej súbojov, ale na toľko špecifické spracovanie, že to jednoducho nie je úplne mainstream. Pre mňa je to však len a len dobre, že je to výrazne iné ako veľká väčšina AAA produkcie.

Hra vyšla na: Xbox Series X a Series S, PC.

Žáner: 3D akčná príbehová adventúra.

• 90%
    - 90%
90%

Senua’s Saga: Hellblade II dokazuje, že na dobré veci sa jednoducho oplatí čakať. Vývoj trval dlhšie než by sa patrilo, no šikovní vývojári z Ninja Theory priniesli intenzívnu akčnú príbehovú adventúru s perfektným audiovizuálnym spracovaním. Dynamické a brutálne súboje, zaujímavý príbeh a postavy, epické scény, krásne scenérie a síce pomalšie tempo, ale o to je to celé výnimočnejšie. Podobne ako v prípade hry Alan Wake 2, nie je to mainstream pre každého, ale fajnšmekri si prídu na svoje.