Scarf je indie 3D plošinovka, na ktorej pracovalo malé štúdio zo Španielska s názvom Uprising Studios. Je to ich prvotina a vývoj im trval dobré tri roky. O vydanie sa postaralo štúdio Handy Games, ktoré patrí pod THQ Nordic. Scarf vyšiel tesne pred Vianocami a to 23.12. a aj napriek tomu, že sa jedná o príjemnú puzzle plošinovku, tak trochu hra pri štarte zapadla. Predsa len napríklad na Steame už bežal veľkolepý Vianočný Steam výpredaj a tak bolo vydanie hry Scarf až príliš nenápadné. Hra zatiaľ vyšla len na PC.

V hre hráte za čerstvo zrodeného zberateľa duší a budete putovať naprieč magickými svetmi. Aký je váš osud? Na túto otázku hľadá postavička svoju odpoveď a spoločnosť jej bude robiť červený drak, ktorý vie meniť podoby a tak sa s vami spojí v podobe červenej šatky. Jedná sa o mladého draka, ktorému zabili matku zlí ľudia a drak sa chcel pomstiť, ale stratili sa mu a ostal úplne sám. Podarilo sa mu však stretnúť zberateľa duší a tak putujú svetmi spolu. Aby sa mohol drak vrátiť domov, musíte nájsť rebelské duše, ktoré ukradli kľúče od drakovho domova a sú ukryté v svetoch, ktoré navštívite.

Jedná sa o 3D logickú plošinovku a tak sa pripravte na množstvo pobehovania, prehľadávania prostredí, skákania po plošinkách, čaká vás viacero logických hádaniek a to všetko sa odohráva v príjemnej farebnej grafike. Pomocou červeného draka budete riešiť viacero logických hádaniek, ako som už spomenul, vie meniť podoby a tak sa môže zmeniť na krídla, vďaka ktorým viete nejaký kus preletieť, vie sa zmeniť na rogalo, vďaka čomu zasa viete plachtiť vzduchom, vďaka drakovi získate aj vystrelovací hák či trampolínu a pomôže vám sa dostať na množstvo inak nedostupných miest. Na svojom putovaní samozrejme môžete získavať aj skryté predmety, čo sú príbehové fragmenty a ak ich nájdete všetky, dostanete na konci alternatívne zakončenie príbehu.

Ak máte podobné 3D puzzle plošinovky radi, určite si Scarf zahrajte, je to príjemná, ale inak nijak objavná plošinovka, ktorá vlastne prináša mix herných mechaník, ktoré ste už určite videli v iných hrách. Má však pekné prostredia všemožných chrámov, či už v púštiach, v lesoch alebo horách a príjemne sa to celé hrá, aj keď ovládanie postavy je trochu krkolomné. Hra nie je nijak extra dlhá a do 3 hodín by ste mali mať zhruba hotovo. Tomu zodpovedá aj menšia cena 14,99 eur.

Hra zatiaľ vyšla na: PC.

Žáner: 3D logická plošinovka.

Hru vytvorili:

• 70%
    - 70%
70%

Scarf je príjemnou 3D logickou plošinovkou, ktorá má pekné herné prostredia. Ak máte tento herný žáner radi, určite hru skúste, nesklame vás. Len sa pripravte na to, že sa jedná vlastne o taký mix podobných hier a aj ovládanie hlavnej postavy je trochu krkolomné.