Tony Sandoval je rozhodne zaujímavý Mexický komiksový autor, od ktorého už u nás vyšli komiksy Doomboy a Vodní had. Sandoval si tie príbehy píše a kreslí sám a určite nie sú pre každého. Sú dosť špeciálne ako kresbou, tak aj takým tým artovejším štýlom. Komiks Růžový a černý je na tom podobne, len s tým rozdielom, že je to vlastne porno. Áno, čítate správne, je to plné nahoty, pŕs a pohlavných údov v polohách ako z porna. Rozhodne je to len pre dospelých čitateľov a aj to len pre tých, ktorí majú radi Tonyho Sandovala a artové veci.

Príbeh je ťažko uchopiteľný, ale vlastne sa jedná o jedno leto mladých ľudí. Gloria pátra po svojom stratenom otcovi a jedného dňa sa jej zdá veľmi živý sen, v ktorom sa pomiluje s bledým mladíkom. Na tom by samozrejme nebolo nič čudné, keby si z tohto milovania neodniesla penis a ružového hada. Ďalšími postavami v príbehu sú Gloriina nadržaná kamoška Angie. K tomu je tu ešte zvedavý a takisto nadržaný sused Virginio s poriadnym penisom…ehm teda nosom na tvári. No a my sledujeme ich sexuálne zážitky v jednom horúcom lete. Naozaj jednoduchý príbeh, ale rozhodne aj kvôli viacerým vidinám a výjavom aj ťažko uchopiteľný. Predsa len sa tu často vyskytuje ružový a čierny had, k tomu je to aj celé zvrhlé a občas aj nechutné (hlavne vyrážky na nose Virginia, ktoré praskajú pri vzrušení). Ak by sa to však malo jednoducho opísať, tak je to o prvej vzrušujúcej a poriadne divokej letnej láske a k tomu si primiešajte bujné predstavy plné hadov a sexu.

Růžový a černý je naozaj špeciálny erotický komiks, ktorý obsahuje detailné pohľady na intímne časti ľudského tela, ale nechýba tomu aj zaujímavá fantázia a humor. Je to výrazne artové dielo a poteší hlavne autorových fanúšikov, artových nadšencov, ale aj fanúšikov erotických komiksov. Ak ste medzi nimi, komiks určite odporúčam, inak sa mu však radšej vyhnite. Páči sa mi však na tomto diele a aj na autorovi, že je nečitateľný. Jednoducho neviete, čo bude nasledovať ďalej, dokáže vás svojou divokou fantáziou prekvapiť a zaujať. Je to celé aj príjemne nakreslené, aj keď po vizuálnej stránke je to tiež dosť špeciálne.

Počet strán: 144

Scenár: Tony Sandoval

Kresba: Tony Sandoval

Preklad: Ladislav Niklíček

Redakcia: Veronika Černá, Radek Chaloupka, Václav Dort, Tomáš Náprstek, Alexandra Niklíčková, Martin Trojan, Milena Vojtková

3

Růžový a černý je naozaj špeciálny erotický komiks, ktorý obsahuje detailné pohľady na intímne časti ľudského tela, ale nechýba tomu aj zaujímavá fantázia a humor. Je to výrazne artové dielo a poteší hlavne autorových fanúšikov, artových nadšencov, ale aj fanúšikov erotických komiksov. Ak ste medzi nimi, komiks určite odporúčam, inak sa mu však radšej vyhnite.