Edícia DC Black Label patrí vôbec medzi tie najlepšie, ktoré na našom trhu vychádzajú. Som veľmi rád, že sa v Crew do týchto dospelejších komiksov pustili, lebo v nich má veľa šikovných tvorcov slobodu a môžu si robiť aj s ikonickými postavami ako je napríklad Batman v podstate čo chcú. U nás už vyšlo spolu s novinkou Ranaři 11 rozličných komiksov, v ktorých majú hlavné úlohy rozdielni známi superhrdinovia, ale vyšiel tu aj napríklad hororový thriller Košík plný hlav od Joe Hilla, ktorý nemá so superhrdinami nič spoločné. Edíciu odporúčam a nájdete tu naozaj zaujímavé a veľmi kvalitné komiksy s nápaditými scenármi a peknou kresbou.

Komiks Ranaři vyšiel ešte len v minulom roku v zahraničí a už ho máme aj u nás! Prináša postavy, ktoré sú väčšine čitateľov úplne neznáme. Viac povedia hlavne fanúšikom komiksového Flasha a iným asi mená ako Captain Cold, Mirror Man alebo Gorilla Grodd veľa naozaj nepovedia. V každom prípade sú však Ranaři zločinecká partia, ktorá sa pred 10 rokmi rozpadla a každý si išiel svojou vlastnou cestou, niektorí úspešnejšie a niektorí zasa menej. Nikto z nich však nemá úplne ľahký život a preto keď príde vodca skupiny Captain Cold s nápadom sa znovu spojiť a zarobiť si tak slušný balík peňazí, tak sa každý z partie nechá presvedčiť. Captain Cold vymyslel plán, vďaka ktorému ukradnú najväčšie zásoby zlata na planéte z bájneho mesta Gorilla City v ktorom je šéfom superzločinec Gorilla Grodd. Čaká ich veľmi ťažká úloha, ktorá ich možno bude stáť život…

Musím sa priznať, že od komiksu som absolútne nič nečakal, lebo komiksy s Flashom nemám načítané a teda som nepoznal ani postavy a celkovo som netušil vôbec o čom vlastne komiks bude. O to väčšie je moje prekvapenie! Perfektný komiks, v ktorom scenárista Joshua Williamson (séria Flash) vymyslel zaujímavú zápletku a dal do nej partiu rozdielnych postáv, z ktorých je každá výrazná, má tu svoje miesto a dostáva dostatok priestoru. Je to vlastne heist príbeh a teda príbeh zameraný na plánovanie a priebeh lúpeže s viacerými postavami. Skvelé však na tom je, že sa presúvame do už spomenutého Gorilla City, ktoré je teda väčšine čitateľov neznáme a pôsobí preto veľmi sviežo. Žijú v ňom gorily, ktoré sa správajú ako ľudia a majú výrazne väčšiu silu. Partia zlodejov sa teda chystá do poriadne nebezpečného a neznámeho prostredia a dáva to celému príbehu poriadny šmrnc. Postavy sú celkovo dostatočne zaujímavé, každá má iné schopnosti či zbrane a má tu svoje miesto a celé je to prekvapivo (aj keď v edícii Black Label ani nie) brutálne. Veľmi mi sadla aj kresba, za ktorú je vo veľkej miere zodpovedný hlavne Leomacs, ktorý už kreslil aj vydarený Košík plný hlav a veľmi ma to celé po vizuálnej stránke bavilo. Scenár je podľa mňa veľmi dynamický a má perfektnú gradáciu. Veľmi som sa bavil a u mňa sa jedná o jedno z najmilších komiksových prekvapení. Naozaj som to nečakal až takto dobré.

Počet strán: 232

Scenár: Joshua Williamson

Kresba: Leomacs, Luca Finelli, Daniele Miano, Federico Tardino, Adriano Turtulici

5

Ranaři sú pre mňa obrovským prekvapením. Naozaj som to nečakal až takto dobré a vlastne som ani nevedel, do čoho poriadne idem. Predsa len sériu Flash nemám načítanú, ale o to viac ma všetky tie postavy bavili. Skvelá kresba a nápaditý scenár, ktorý má perfektný spád. Najskôr verbovanie členov so špeciálnymi schopnosťami na lúpež, potom cestovanie a príchod do neokukaného Gorilla City na ukradnutie zlata od miestneho šéfa Gorilly Grodda. Veľmi ma to celé bavilo a u mňa to patrí k tým najlepším kúskom v perfektnej edícii DC Black Label.