Rahan je kultový európsky komiks, na ktorom aj u nás vyrastalo viacero komiksových fanúšikov. V 70. rokoch si mohli čitatelia Sedmičky pionýrů prečítať 4 Rahanove príbehy a aj v 90. rokoch vyšlo pár príbehov u nás v komiksovom časopise Pif. Môj otec do dnes o Rahanovi rozpráva, že keď to videl prvýkrát, tak to pre neho bolo niečo neskutočné a veľmi sa mu to páčilo a bol to práve Rahan, čo ho inšpiroval k tvorbe komiksov (komiksový časopis Bublinky). Je to klasika, ktorej prvá epizóda vyšla v roku 1969 vo francúzskom komiksovom časopise Pif Gadget. Rahan sa stal tak populárnym, že následne vychádzal pekných pár rokov a vo Francúzsku sa celkovo jedná o sériu, ktorá má veľký rešpekt, obľubu a úctu.

Rahan je už v dnešnej dobe dosť veľké retro, ale verím tomu, že fanúšikovia starších komiksov budú nadšení a pamätníkov je u nás naozaj dosť. Rahan je u nás pojem a už prvý diel od Vybírala sa uchytil a veľmi dobre sa predáva, za čo som samozrejme veľmi rád. Vždy je totiž fajn, keď tu okrem nových komiksov vyjde/vychádza aj staršia klasika, ktorá ovplyvnila desiatky ďalších tvorcov. Druhou knihou pokračujú Rahanove dobrodružstvá a znovu tu máme tri príbehy na 68 strán. Tentokrát sú to príbehy Kouzelný kámen, Vodní hrobka a Mamutí bůh. Každý jeden z nich má iné zápletky, ale vo všetkých dochádza ku konfrontácii s inými kmeňmi. V prvom sa jedná o zvláštny kameň, ktorý dokáže zosilniť lúč slnka a o tento vzácny kameň prejaví záujem aj iný kmeň. Druhý príbeh rozpráva o zavalenej jaskyni, z ktorej sa bude musieť Rahan dostať a tretí príbeh rozpráva o ďalšom kmeni, ktorý uctieva veľkú mamutiu lebku ako Boha.  Aj tieto príbehy už u nás vyšli vo vydaní od Egmontu z roku 2003, ten sa však až tak dobre nepredával, keďže si dal Egmont s Rahanom pauzu až do roku 2012, kedy však vydal 3 diely nových Rahanových dobrodružstiev, ktoré však ďalej nepokračovali a znovu sa jednalo len o veľmi krátkodobú snahu o vydávanie tejto série. Pevne dúfam, že Vybíral vydrží dlhšie, ale všetko závisí od čitateľov a či bude o sériu záujem. Zatiaľ je, tak snáď to vydrží čo najdlhšie.

Musím napísať, že ma Rahan baví, čo ma však vôbec neprekvapuje. Scenáre majú totiž zaujímavé nápady a pointy. Stále sa hlavný hrdina stretáva s niečím novým a pre mňa je to aj kvôli prostrediam, živočíchom a celkovo dobe, v ktorých sa príbehy odohrávajú dostatočne atraktívne. Jasné, už je to občas naivnejšie, kresba a farby sú už tiež dosť veľké retro, ale má to svoje čaro. Naviac Vybíral to na svojich stránkach predáva za veľmi príjemnú cenu 299 Kč, čo je nejakých 13 euro.

Počet strán: 68

Scenár: Roger Lécureux

Kresba: André Chéret

Preklad: Jitka Musilová

Redakcia: Aleš Durčák, Josef Vybíral

4

Rahanove nové vydanie od Vybírala sa zatiaľ uchytilo a prvá kniha sa predáva veľmi dobre. Tak snáď to bude takto úspešne pokračovať čo najdlhšie a Rahan tak skoro neskončí. Predsa len sa síce jedná o dosť veľké retro, ale scenáre majú zaujímavé nápady a pointy, má to atraktívne prostredie, rôzne živočíchy a celkovo ma to baví.