Bojová fantasy manga séria Radiant pokračuje už svojím deviatym dielom a som rád, že sa u nás séria uchytila. Vo svete má už táto séria 18 dielov a stále ešte vychádza a pravdepodobne to teda bude aj u nás na pár rokov vydávania. Jan Schejbal zo Zaniru sa však vyjadril, že má túto mangu veľmi rád a veľmi dúfal, že si nájde svojich čitateľov. To sa našťastie podarilo a má vyrovnanú predajnosť. Tento rok by mal vyjsť od Zaniru ešte jeden diel a možno ak sa veľmi zadarí tak dva. Celkovo je to však naozaj vydávanie na dlhšiu dobu, ale celkovo si manga udržuje každým dielom svoju kvalitu a v tomto smere je naozaj vyrovnaná a je to taká stávka na istotu.

Príbeh samozrejme pokračuje tam, kde naposledy skončil. Začala sa vojna! Jedná sa o epický súboj, v ktorom proti sebe bojujú inkvizítori a armáda z hradu Merlin. Inkvizítori však majú tajnú zbraň, ktorá vie vysať fantáziu z okolia a znemožniť tak armáde z hradu Merlin používať svoje kúzla….

Tento diel je až prekvapivo epický, nie že by tomu tak nebolo aj v predošlých dieloch, ale tu je to jednoducho takmer celý diel nonstop akcia. Bojuje sa tu na viacerých frontoch a každý súboj je teda úplne iný. Sledujeme tu hlavný súboj, v ktorom je armáda inkvizítorov proti armáde z hradu Merlin, na ktorej strane je aj obrovská kráľovná. Ďalej tu máme Melí, ktorá bojuje s čarodejnicou, čo je vlastne taký duel rôznych kúziel a úhybov. Ďalej tu máme zajatú Okoho s jej zvieracím priateľom Dravalom, ktorým chce ublížiť chladný Mordred a tiež sa jedná o úplne iný súboj ako v predošlých prípadoch. Máme tu aj zajatého Setha, ktorého vedie lukostrelec, ktorý však má pochybnosti či spravil dobre a či vlastne inkvizítori chcú naozaj len Setha a nechcú dobiť aj celý hrad Merlin, čo by nebolo v pláne a mal by s tým morálny problém. Takže tu máme až štyri príbehové linky, ktoré sa celú knihu striedajú a má to vďaka tomu naozaj veľmi dynamické tempo a neustále sa niečo deje. Znovu kvalitný diel v sérii a som zvedavý ako bude táto epická bitka pokračovať ďalej. Poteší aj rozhovor s autorom Tonym Valente, ktorý je znovu na posledných stránkach knihy a ukazuje, aký je Tony pohoďák a ako má celý svet Radiantu premyslený do najmenších detailov.

Počet strán: 184

Scenár: Tony Valente

Kresba: Tony Valente

Preklad: Zuzana Špicarová (Lochmanová)

Redakcia: Katarzyna Niemiec, Veronika Nováková (Špendla), Jan Schejbal

5

Máme tu už deviaty Radiant a stále si táto sympatická manga séria udržuje svoju vysokú kvalitu. Tentokrát tu máme asi najepickejší diel doteraz, v ktorom sa odohráva vojna dvoch armád. Sledujeme tu však až štyri príbehové linky, v ktorých v každej sa bojuje ale všade tak trochu inak. V jednej bojujú dve armády, ďalej tu máme zajatého Setha, ktorý chce pomôcť svojim kamarátom, potom tu máme Melí, ktorá má čarodejnícky duel a v neposlednom rade tu máme ešte aj Okoho, ktorá bola zajatá aj so svojím zvieracím kamarátom a chcú ju zabiť. Poriadne dynamický diel, v ktorom sa neustále niečo deje a nemáte si čas ani vydýchnuť.