Bojová fantasy manga séria Radiant pokračuje už svojím ôsmim dielom a som rád, že sa u nás séria uchytila. Vo svete má už táto séria 17 dielov a stále ešte vychádza a pravdepodobne to teda bude aj u nás na pár rokov vydávania ešte. Jan Schejbal zo Zaniru sa však vyjadril, že má túto mangu veľmi rád a veľmi dúfal, že si nájde svojich čitateľov. To sa našťastie podarilo a má vyrovnanú predajnosť. Celkovo je jej autor Tony Valente z Francúzska veľmi šikovný ako v kresbe, tak aj v scenároch a v tvorbe zaujímavých postáv. Fantáziu má naozaj dosť bohatú a aj kvôli tomu ma táto séria baví.

Príbeh pokračuje samozrejme tam, kde naposledy skončil a tak nadišiel čas pasovať ašpirantov za nových rytierov. Na námestí sú takmer všetci a takmer nikto nie je v samotnom hrade Merlin, čo chce hlavný hrdina Seth využiť na to, aby sa dostal do hradu a pozisťoval viac informácií o Radiante. Znovu však nastanú nečakané problémy, tentokrát však väčšie ako by kto čakal. Začne totiž vojna!

Už je to také pravidlo a štandard, ale to je v sériách len dobre, že si autor udržiava svoju kvalitu. Samozrejme sú niektoré časti lepšie a zábavnejšie, ale zatiaľ som na slabší diel v tejto sérii ešte nenatrafil. Všetky si udržujú vysokú kvalitu a platí to aj u ôsmeho dielu série. Je tu síce aj nudnejšia niekoľkostranová pasáž, v ktorej Seth stretne svojho brata, ale inak je to takmer celé o vojne medzi kráľovnou a obyvateľmi kráľovstva a medzi inkvizítormi. Do toho sa preplietava už spomenutý stret Setha a jeho brata a ešte malý Doc, ktorý hľadá v knižnici info o Radiante, čo je celkom zábavné. Celkovo proste kvalita, aj keď k najlepším dielom série by som ho nedával. Tento rok by mal vyjsť ešte jeden diel a tak bude zachované nastolené vydávanie 3 dielov za rok. Čo je na malé nakladateľstvo ako je Zanir asi tak akurát, keďže vydávajú aj iné zaujímavé komiksy a mangy.

Počet strán: 176

Scenár: Tony Valente

Kresba: Tony Valente

Preklad: Zuzana Špicarová (Lochmanová)

Redakcia: Veronika Nováková (Špendla), Jan Schejbal

4

Radiant si drží svoju kvalitu a Tony Valente jednoducho zvláda perfektne ako kresbu tak aj scenár a postavy. Tentokrát dôjde na vojnu medzi inkvizítormi a kráľovstvom a hrdinovia sa dostanú do veľkého nebezpečenstva. Séria ma baví a teší ma, že si našla svojich čitateľov a vydáva sa 3x ročne.