Radiant sa na našom trhu našťastie uchytil a Jan Schejbal zo Zaniru hlási spokojnosť s doterajšími predajmi, čo je rozhodne skvelá správa, lebo nás ešte stále niekoľko dielov čaká. Momentálne je vo svete už 17 dielov tejto mangy, aj keď úplne presný názov by bola manfra, čo je vlastne Francúzska manga. Celkovo je to svojou tematikou podobné kultovej a veľmi slávnej manga sérii Dragon Ball a aj hlavný hrdina s menom Seth sa výzorom tak trochu na Son Gokua podobá. Francúzsky autor Tony Valente si sériu kreslí a píše sám a patrí rozhodne k najnadanejším autorom, s akými som sa za posledné roky stretol.

Príbeh samozrejme pokračuje presne tam, kde v poslednom diely skončil a tak Seth trénuje v zázračnom lese pod drobnohľadom Myra, šamanského škriatka. Musí sa naučiť ovládať fantáziu a svoje druhé a nebezpečné ja. Druhá príbehová linka sleduje už dobre známych hrdinov ako Melí, Doca a ostatných v bojoch proti Nemesis.

Stále je to veľmi príjemné čítanie plné sympatických hrdinov. Nechýba tomu humor, ktorý je občas dokonale bláznivý (zapichnutie ruže do oka) a síce sa tu už dejú pravidelne aj seriózne a emotívne udalosti, Tony Valente si príležitosť na ten strelený humor stále nájde. Je to jednoducho manga séria, ktorú si radi dáte v pravidelných intervaloch a radi sa vrátite do sveta fantázie a nebezpečných Nemesis, lebo ten svet má svoje osobité čaro. Zaujímavé postavičky, dobre vymyslené zápletky, súboje či humornejšie scény a veľmi ma baví aj Valenteho detailná a prehľadná kresba. Jednoducho ten kto sa na túto mangu chytil, tak sa tu musí cítiť ako doma a verím tomu, že sa teší na každý nový diel. Dúfam teda, že sa bude aj naďalej v predajoch dariť a Radiant tu vyjde postupne celý.

Ak vás komiks zaujal, kúpte ho priamo na stránke nakladateľstva ZANIR.

Počet strán: 180

Scenár: Tony Valente

Kresba: Tony Valente

Preklad: Zuzana Lochmanová

Redakcia: Veronika Nováková (Špendla), Jan Schejbal

Vydavateľstvo: ZANIR

4

Radiant 7 si udržuje svoju kvalitu, prináša znovu zábavné príhody, napínavé súboje a peknú kresbu. Je to jedna z najlepších manga sérií u nás a ak hľadáte sympatických hrdinov a zaujímavý príbeh, Radiant vám to určite dá. Ja sa v tomto fantasy svete, v ktorom pustošia mestá nebezpečné Nemesis cítim naozaj príjemne a všadeprítomný bláznivý humor ma zakaždým rozosmeje.