Manga Radiant už má vo svete 16 dielov a v decembri jej vyjde vo svete 17. diel. Manga ešte stále nie je ukončená a Zanir si teda vybral beh na dlhú trať, aj keď samozrejme sú aj oveľa dlhšie série. U nás momentálne vyšiel 6. diel tejto nenápadnej bojovej fantasy mangy a ja len dúfam, že sa k nej bude postupne nabaľovať stále viac čitateľov. Propagujem ju všade, kde sa dá, zaslúži si to. Tony Valente je mladý francúzsky tvorca komiksov a máng, ktorý je natoľko nadaný, že si ich dokáže písať a kresliť sám a oboje mu ide veľmi dobre. Je až prekvapivé, ako zvláda silné emotívne scény a následne vie perfektne vypointovať tie humorné. Hlavne na prvých dieloch som sa neustále uchechtával a síce sú tie posledné trochu vážnejšie, stále majú dostatok všemožných vtípkov. Ak by som však mal sériu k niečomu známemu prirovnať, bola by to asi manga séria Dragon Ball Z, na ktorej som vyrastal a možno aj preto je mi Radiant taký blízky.

Príbeh šiesteho dielu samozrejme pokračuje presne tam, kde skončil naposledy a to tým, že Merlinovi rytieri vyrážajú poraziť nebezpečnú nemesis, tou je ale samotný Seth v poriadne obrovskej forme. Pre všetkých je to šok a nevedia ako sa s tým vysporiadať. On sám však vedie boj proti jedovatej nemesis, ktorej sa podarí Setha smrteľným jedom zasiahnuť. Podarí sa mu prežiť? Nemá veru veľké šance…

Radiant si udržuje svoju úroveň a je to pre mňa tiež jedna z mála sérií, pri ktorej si môžem byť istý, že ma stále čaká kvalita. Tony Valente jednoducho má svoje postavy veľmi rád, vidno to na tých príbehoch, na tých milých vtípkoch a určite ho tvorba tejto mangy veľmi baví. Aj tu nájdete vydarený súboj, autorovu bujarú fantáziu na príšerkách v tajomnom lese a väčší priestor tu dostáva aj vydarená humorná postava Myra, ktorý na svojej brade nosí slipy. Fascinuje ma, že akcie je celkovo v tejto sérii veľa, ale vždy je maximálne prehľadná, čo je občas u mangy veľký problém. Tu je však na akciu a celkovo Valenteho kresbu radosť pozerať. Manga končí znovu zaujímavo a určite bude kvalitný aj nasledujúci diel.

Počet strán: 180

Scenár: Tony Valente

Kresba: Tony Valente

Preklad: Zuzana Lochmanová

Redakcia: Katarzyna Niemiec, Veronika Nováková (Špendla), Jan Schejbal

4

Radiant je jednou z najkvalitnejších manga sérií, aké u nás vychádzajú. Aj šiesty diel si udržuje kvalitu a autor scenára a kresby Tony Valente znovu ukazuje, že zvláda perfektne ako humorné scény tak aj tie vážnejšie a emotívnejšie. Jeho akcia je prehľadná a celkovo snáď túto nenápadnú sériu objaví postupne viac čitateľov. Momentálne vo svete vyjde 17. diel série, bude to teda beh na dlhú trať.