EARLY ACCESS

Tvorcovia hry Prodeus zo štúdia Bounding Box Software Inc. sa poriadne inšpirovali svojou starou láskou z roku 1993 a 1994, Mike Voeller a Jason Mojica už pracovali na viacerých hrách ako napríklad FPS akcie Singularity, Bioshock Infinite, Call Of Duty Black Ops alebo práve Doom, ale ten nový, z roku 2016. V každom prípade majú bohaté skúsenosti a dobre vedia, čo je na kvalitnej FPS dôležité a ich hra Prodeus to dokazuje.

Naozaj hra pripomína hlavne starých Doomov, možno až príliš. Je síce, pekné, že tú hru majú tvorcovia radi, ale viac by sa mi páčilo, keby bol ten rozdiel väčší. Tú podobu vidieť hlavne na protivníkoch, ktorí ako keby z oka vypadli práve prvým dvom Doomom. Či už sú to základní zombíci s brokovnicami alebo Impovia vrhajúci oheň, rohatí diabli alebo lietajúce ohnivé lebky, to všetko sa až príliš podobá na Dooma. Tak isto je to aj s prostredím, ktoré je plné lávy, futuristických komplexov niekde na planéte a podobne. Celé to pôsobí ako veľmi obľúbený mód na Dooma nazvaný Brutal Doom. Hlavne kvôli svojej krvavej akcii. Ak tu totiž strieľate do protivníkov, tak je to poriadne čvachtavé a krv strieka naozaj prúdom. Podľa toho, kde nepriateľa strelíte, mu môžete amputovať ruky, či odstreliť hlavu. Celé je to poriadne krvavé, a po väčšej akcii to vidieť aj na vašej zbrani, ktorá je celá sfarbená na červeno. Tá brutalita sa fakt vydarila.

Najdôležitejšie na FPS akcii sú zbrane, ak sa totiž nevydaria, strielanie vás nebaví a Prodeus má jeden z najlepších zbraňových arzenálov, aké som v FPS akcii videl. Prečo? Lebo sú všetky zbrane použiteľné, dobre vypadajú a ešte lepšie strieľajú a ak vám dôjdu náboje v jednej s radosťou použijete druhú. Všetky sú použiteľné a pravidelne som medzi nimi prepínal a vôbec som nemal pocit, že by bola nejaká zbraň zbytočná alebo že by som bol z nejakej sklamaný. Jediné, čo zamrzí, je to, že sú to vlastne klasické zbrane. Máme tu základnú pištoľ, brokovnicu, dva samopaly, guľomet, raketomet, granátomet a akúsi sniperku, ktorá keď vystrelí tak vydáva zvuk ako keby zahrmelo. Až na tú odstrelovaciu pušku sú to všetky viacmenej klasické zbrane FPS žánru, čo možno trochu zamrzí, ale zasa sú skvelo vyvážené, pekne vypadajú a dobre sa s nimi strieľa. Toto tvorcom naozaj vyšlo a zbrane sú jednoducho na jedničku.

Celkovo je akcia veľmi fajn a ťažko som sa od hry odtrhol, stále ma to ťahalo ďalej hlavne kvôli zábavnému strieľaniu a čvachtavej brutalite. Prodeus je jednoducho vydarené FPS retro, pôsobí to ako pokračovanie starých Doomov. Podobný dizajn nepriateľov, či prostredí tak trochu zamrzí, ale zasa je to spravené dobre a strieľanie baví. O to ide v FPS predovšetkým, no nie? Kým proti retro grafike nemám žiadnu námietku, tak hudobná stránka hry mi už trochu vadila. Ku akcii hrá nejaký generický metal a skôr to po dlhšom čase obťažuje ako baví, čo je rozhodne škoda, lebo taký Doom 2016 ukázal, že aj metalová hudba pri akcii môže byť veľmi fajn. Hra momentálne vo svojej early access verzi má obsah na zhruba 3 až 5 hodín hrania, no nové úrovne a nepriatelia sa budú pridávať postupne. Hra by mala byť dokončená do konca roka. Hru si môžete kúpiť na Steame.

Oficiálna stránka hry. 

Hra zatiaľ vyšla na: PC – Early Access (chystajú sa aj verzie Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One)

Žáner: Akčná FPS.

Herná doba: Uvidíme.

Multiplayer: Nie.

Na aké hodnotenie zatiaľ hru vidím? 80%