Parchanti z jihu sú jednou z mnoha sérií, ktorú čitatelia pravidelne na stránkach Crew v diskusiách písali a chceli u nás jej vydanie. Javilo sa to ako logické, keďže Jason Aaron je veľmi šikovný scenárista, ktorý rád píše naozaj drsné príbehy a je v dnešnej dobe jednou z najväčších scenáristických hviezd v komiksovom svete. U nás je tento autor tiež patrične obľúbený a síce tu už od neho vyšlo viac, obrovský rešpekt má hlavne za perfektnú sériu Skalpy, ktorá je vydaná celá a je to od neho aj najlepšia vec, akú napísal. Netrvalo to až tak dlho a po dvoch rokoch od skončenia série Skalpy, začali v Crew vydávať Parchantov a čitatelia mohli oslavovať. Séria Parchanti z jihu ešte nie je vo svete ukončená, má zatiaľ 4 knihy a posledný diel vyšiel zatiaľ v roku 2018. V roku 2015 vyhrala séria Harveyho cenu za najlepšiu novú sériu a v roku 2016 vyhrala aj cenu Willa Eisnera za najlepšiu pokračujúcu sériu a aj za najlepší scenár.

Druhý diel sa prekvapivo zameriava na postavu trénera Eulessa Bossa a veľká časť knihy ukazuje jeho neľahkú mladosť. Čím všetkým si prešiel, že sa z neho stalo také rešpektované monštrum? Kniha začína veľmi prekvapivo, nečakal som taký smer udalostí po prvom diely a bol som mierne šokovaný. Earl Tubb je totiž mŕtvy. Boss ho na konci prvého dielu zabil a ja som to vôbec nečakal. Myslel som si, že jeho postava jednoducho prežije tak ako to v príbehoch býva a bude mať možno nejaké následky alebo niečo podobné. Následne sa úplne mení hlavná postava príbehu a tou je tentokrát už spomenutý tréner futbalového tímu Boss. Veľká časť knihy je zameraná na jeho minulosť a znovu je to poriadne drsné a plné parchantov. Páči sa mi, že Aaron ukazuje tento zapadákov ako poriadne drsné miesto, ale ukazuje aj, že jednotlivé postavy nie sú úplne čiernobiele a že každý človek má svoje motivácie a svoju neľahkú cestu. Podobne to bolo aj v sérii Skalpy, kde nám v jednom diely ukázal postavu ako neľútostnú drsnú sviňu, ktorá spraví také hnusné činy, že ju až budú čitatelia nenávidieť, aby následne v ďalšom diely ukázal tú istú postavu v minulosti v oveľa ľudskejšom svetle a čitateľ k nej má následne väčšie sympatie a chápe jej motivácie. Tu je to podobne a Bossov príbeh z mladosti je skvelo napísaný a ukazuje nám túto charizmatickú postavu vo veľmi neistých začiatkoch. Koniec sľubuje ďalšie zaujímavé udalosti a už teraz sa veľmi teším na pokračovanie. Celkovo to nie je tak vrstevnaté a scenáristicky prepracované ako Skalpy, ale nič to nemení na tom, že je to vážne dobré čítanie.

Počet strán: 112

Scenár: Jason Aaron

Kresba: Jason LaTour

Farby: Jason LaTour, Rico Renzi

4

Príbeh Parchanti z jihu 2: Za trochu krve pokračuje presne na konci prvého dielu a ja som bol vývojom udalostí poriadne šokovaný hneď na úvod. Mení sa tu úplne hlavná postava príbehu, ktorou je tentokrát tréner Boss a veľká časť knihy sa zameriava na jeho mladosť a poriadne ťažké začiatky. Väčšinou tieto náhľady do minulosti nemám veľmi v láske, ale tu ma to naozaj bavilo. Je to znovu poriadne drsné a plné parchantov a Aaron ukazuje, že svet nie je taký čiernobiely akým si ho naše myslenie robí. Síce nie je scenár tak vrstevnatý ako v Skalpoch a je výrazne jednoduchší, ale čítanie je to naozaj dobré a teším sa na pokračovanie.