Paper Girls sú komiksovou sci-fi sériou, ktorá vznikla v roku 2015 a ukončená bola v roku 2019. Za ten čas si našla veľký počet fanúšikov a povyhrávala viacero prestížnych komiksových cien ako napríklad ceny Hugo za najlepší komiks a hlavne ceny Willa Eisnera za najlepšiu novú sériu, za najlepšiu kresbu, farby a aj za najlepší scenár. Celkovo sa jedná o sériu, ktorá je často prirovnávaná k seriálu Stranger Things, Paper Girls však vznikli skôr. Obe diela majú hlavných hrdinov skupinku tínedžerov jazdiacich po meste na bicykloch, obe diela majú aj spoločný sci-fi žáner a atmosféru 80. rokov. Kým však Stranger Things majú hlavné postavy skupinku chlapcov, Paper Girls tvoria 4 mladé kamarátky. Za scenár je zodpovedný Brian K. Vaughan, ktorý je na našom trhu dobre známy autor. Prvý diel série tu CREW vydali pred rokom a za ten čas sa v tomto roku v lete spustil aj dlhšie očakávaný seriál od Amazonu. Seriál dostával obstojné recenzie hlavne vo svete, u nás si veľkú popularitu nezískal a na CSFD svieti len 50% a minimum hodnotení. Pravdepodobne však nedosiahol očakávané čísla ani na Amazon Prime Video, keďže bol seriál po prvej sezóne zrušený. V Crew by sa k tejto sérii možno ani neodhodlali, keby sa nechystal aj seriál, ten však spopularizovaniu nepomohol a spoliehať sa na zvýšený záujem o komiks vďaka nemu nemôžu.

Zrekapitulujme si v rýchlosti príbeh celej série. Začína 1. novembra v utorok ráno o 04:00 po Halloweene, píše sa rok 1988 a Erin ide roznášať noviny na bicykli. Má 12 a veľmi drzí sú k nej chlapci po opici v kostýmoch, no zachránia ju 3 ďalšie dievčatá, z ktorých sa stanú parťáčky a noviny začnú roznášať spolu. Máca, alebo aj MacKenzie, Tiffany, KJ a Erin, to sú naše štyri hlavné hrdinky ktoré ani netušia, aké bizarné udalosti na nich čakajú a nič už nebude ako predtým. Objavia totiž stroj času a okolo nich sa začnú diať nevysvetliteľné udalosti….Verte tomu, že toho cestovania v čase bude naozaj dosť a nebude práve jednoduché to všetko sledovať a udržať si jasnú hlavu. Scenárista Brian K. Vaughan však má dar vytvoriť zaujímavé a sympatické postavy a síce je ten dej naokolo poriadny bizár, vďaka nim ma to celé bavilo.

Tretia kniha je poslednou v sérii a tak tu máme ďalšiu oceňovanú dokončenú komiksovú sériu, za čo si v Crew zaslúžia potlesk. 30 zošitov vydali v troch knihách, z ktorých každá mala 250 strán a tak vždy chvíľu čitateľom vydržali. V poslednej tretej knihe sa však cestovanie časom končí a celý príbeh našich hrdiniek je vo finále. Poviem to na rovinu, za mňa to Vaughan ukončil práve včas, lebo toho cestovania časom a všemožných postáv už bolo naozaj veľa a nedávalo mi to celé úplne zmysel a často som sa strácal. Vždy si však následne dokázal získať moje sympatie hlavnými hrdinkami, ktoré sú perfektne napísané a pre mňa boli veľmi sympatické. Séria ma celkovo bavila a pre fanúšikov tematiky cestovania v čase to je rozhodne zaujímavá séria. Príjemné sci-fi s vydarenými hlavnými hrdinkami.

Počet strán: 272

Scenár: Brian K. Vaughan

Kresba: Cliff Chiang

Redakcia: Filip Gotfrid, Patrik Linhart, Petr Stejskal

4

Máme tu ďalšiu ukončenú kvalitnú komiksovú sériu! Tretia kniha je veľkým finále, ktoré je už síce dejovo poriadne chaotické a viackrát som sa v tom cestovaní časom strácal, no našťastie to má veľmi dobre napísané a sympatické hlavné hrdinky. Vďaka nim ma celá séria bavila.