Americké štúdio Ironwood je ešte veľmi mladé a Pacific Drive je ich prvotinou. Štúdio vzniklo v roku 2021 a hneď ich prvá hra je veľmi výrazným príspevkom do survival žánru. V posledných rokoch je tento žáner väčšinou stále na jedno kopyto a to zbierať suroviny, loviť, postaviť si prístrešok, strážiť si ukazovatele únavy a jedla. Jasné, žáner je stále veľmi populárny a vzniká v ňom stále dostatok zaujímavých a aj chytľavých hier aj s touto už ohranou survival pesničkou. Tvorcovia Pacific Drive však na to idú inak. Ešte predtým, ako sa o hre rozpíšem však spomeniem nečakaný úspech tejto menšej indie hry. Aj keď hra vypadá graficky naozaj dobre, jedná sa o menší titul a vydavateľ Kepler môže byť len a len spokojný. Peak na Steame naraz hrajúcich hráčov totiž bol cez 18 000, čo je na indie single survival hru veľmi pekné číslo a hra je momentálne v tomto rekordérom tohto vydavateľa. Ešte žiadna iná hra od nich totiž na Steame nemala viac hráčov a to už pár zaujímavých titulov vydali, spomeniem bojovku Sifu alebo hororovku Scorn.

Ako som už spomenul tvorcovia Pacific Drive idú na survival žáner trochu inak a prinášajú svieži vietor v podobe auta, s ktorým budete jazdiť po svete a o ktoré sa budete starať. Nebudete sa teda starať o svoje potreby ako hlad či únava, budete sa starať o svoje auto a teda či má natankované, či je opravené, či je baterka nabitá a podobne. Auto pripomína to staré klasické americké rodinné auto ako mali Griswoldovci a keď si ho vytuningujete tak sa podobá na auto z Krotiteľov duchov. Prostredie hry je sa nachádza v Kanadských lesoch v roku 1998 (Pacific Northwest) a celkovo sa jedná o rádioaktívne zamorenú zónu. Celkovo to pripomína haváriu v Černobyle z roku 1986. Hráte tu za bezmenného vodiča, ktorý bol teleportovaný anomáliou do tejto rádioaktívnej zóny, ktorá je z každých strán uzavretá veľkou betónovou stenou. Musíte tu teda v tejto zamorenej oblasti prežiť a jednoduché to teda nebude.

Ak máte radi hry s podobnou tematikou ako napríklad Stalkera a máte radi survival žáner, tak si hru určite užijete. Hlavne je zaujímavá tým, že sa tvorcovia nebáli nových nápadov a naozaj je ich tu veľký počet a hra tým pôsobí veľmi sviežo. Celkovo má hra dosť temnú až hororovú atmosféru, predsa len sa v nej pohybujete takmer vždy vo večerných hodinách a teda je prostredie okolo vás väčšinou tmavé a po svete sú roztrúsené rôzne nebezpečné anomálie, ktoré vás môžu zabiť alebo výrazne poškodiť vaše auto. Je ich viacero druhov a budete si na to musieť prísť sami, čo ktorá robí, niektoré sú aj užitočné, lebo napríklad elektrická hmla dokáže nabiť vašu vybitú baterku v aute, aj keď za cenu vyššieho poškodenia. Ďalej tu máte svoju garáž, z ktorej potom vyrážate do rôznych oblastí po jadrá a iné užitočné suroviny. Zobratie jadier potom odštartuje nebezpečnú búrku, ktorá zmenšuje prostredie a vy sa musíte čo najskôr dostať z daného prostredia preč. Atmosféra hry je naozaj dobrá a síce to nie je tradičná hororová hra s ľakačkami, atmosféra dokáže byť naozaj nepríjemná. Inak sa však jedná o fajn hru, keďže si šoférujete svoje auto, ktoré si môžete výrazným spôsobom v garáži vylepšovať, všetky tie úpravy sú potom na aute viditeľné a je to zábavné, hrá vám do toho pohodová muzika z rádia a celkovo je to aj vizuálom pekne štylizovaná hra.

Ak teda hľadáte zaujímavú survival hru, Pacific Drive je naozaj dobrou voľbou. Vydrží vám niekoľko hodín a hrateľnosť je dosť chytľavá.

Hra vyšla na: PlayStation 5, Microsoft Windows.

Žáner: 3D survival.

• 80%
    - 80%
80%

Pacific Drive je svieži vietor do žánru survival hier a zaujímavých nápadov má hra naozaj dosť. Nachádzate sa v rádioaktívnej nebezpečnej zóne plnej rôznych anomálií a pohybujete sa v tomto prostredí väčšinou na aute, ktoré je mixom áut z filmov National Lampoon’s Vacation (Griswoldovci) a Krotitelia duchov. O auto sa staráte, opravujete ho a len v ňom máte šancu prežiť túto rádioaktívnu zónu. Veľmi chytľavá hra a vizuálne pekne štylizovaná. Ak ste fanúšikom Stalkera a survival hier, určite skúste.