Trvalo to poriadne dlho, čo dostala akčná sci-fi adventúra s názvom Outcast z roku 1999 nové pokračovanie. Síce sme v roku 2017 dostali remake s názvom Outcast – Second Contact, ale dieru do sveta remake neurobil. Sám som sa čudoval viackrát na tom, že sa nemalé peniaze vydavateľovi THQ Nordic oplatí investovať do nového pokračovania kedysi známej hry. Lenže ani v roku 1999 sa nejednalo o nijak veľký hit a preto bolo naivné očakávať, že by nové pokračovanie mohlo hráčov výraznejšie zaujať. Už len čísla zo Steamu ukazujú, že o hru nie je záujem a najviac hru hralo 1100 hráčov, čo je na tak veľkú a určite aj drahú hru veľmi málo. Určite za to môže aj veľmi vysoká cena, ktorá sa pri štarte dala na závratných 60 euro, čo vlastne stoja AAA hry, z ktorých sú viaceré oveľa známejšie. Ale hlavné je, že hra po dlhom vývoji konečne vyšla a síce sa celosvetovo recenzie pohybujú okolo 70%, jedná sa o kvalitnú a prepracovanú hru.

Hlavným hrdinom je aj tentokrát Cutter Slade, ktorý sa znovu vráti na planétu Adelpha, ktorá je obývaná mimozemskou rasou zvanou Talanovia. Na planéte sa nachádza vzácny minerál Helidium, ktoré chce ľudstvo vyťažiť bez ohľadu na miestne obyvateľstvo. Cutter Slade je vycvičený člen špeciálnych jednotiek a mimozemskú domorodú rasu má rád natoľko, že sa im rozhodne v boji proti vlastnej ľudskej rase pomôcť…

Aj keď sa hra odohráva na rovnakej planéte, tvorcovia hru vytvorili tak, aby sa aj noví hráči bez problémov chytili a nemali za potrebné hrať hru predošlú. Samozrejme, ak ste hrali prvý diel a máte ho radi, budete tu ako doma, ale aj pre nových hráčov to môže byť zaujímavé. Hlavne sa všetky udalosti dejú v podstate na novo, keďže Cutter Slade trpí stratou pamäti a tak zažíva všetko nanovo a hráči s ním. Prvý Outcast priniesol koncept otvoreného herného sveta a v tomto to bola v podstate prelomová hra, aj keď samozrejme mala svoje chyby, no je pokladaná za kultovú. Nový diel prináša samozrejme otvorený svet tiež a už v novej  modernej grafike a celkovo sa hra podobá svojim bohatým svetom na flóru a faunu na tohtoročnú hru Avatar: Frontiers of Pandora, ktorá sa síce tiež nestala veľkým hitom, ale bola kvalitná a svet bol prepracovaný. Nový Otcast sa na Avatara celkovo podobá nie len svetom ale aj svojím príbehom, kde sú vlastne zlí ľudia, ktorí chcú mimozemskú domorodú rasu zničiť a okradnúť ich o vzácne suroviny. Nejedná sa teda o nič originálne a niečo podobné sme tu už videli viackrát a celkovo príbeh trpí na dosť nezaujímavé postavy mimozemských domorodcov a nemá poriadnu dynamiku. Rozhovory sú časté a pripadali mi nejak krkolomné a veľmi ma nebavili, akonáhle však došlo na pobehovanie po otvorenom svete, už si ma nový Outcast znovu získal. Svet je naozaj pekne vymodelovaný, je pestrofarebný a dobre sa na neho pozerá. Horšie je to s postavami, ktoré nie sú vymodelované v TOP kvalite, no to sa dá chápať, predsa len sa nejedná úplne o AAA hru s tak obrovským rozpočtom. Aj napriek tomu je však graficky pekná a preskúmavanie sveta a samotná akcia a prestrelky sú dostatočne zábavné. Vyskúšate si viacero zbraní a vašim veľkým kamošom bude aj jetpack na chrbte, vďaka ktorému viete lietať na kratšie vzdialenosti. Ďalej tu máte aj štít a iné schopnosti, ktoré sa v bojoch hodia, predsa len na vás väčšinou ide viac nepriateľov či už ľudského alebo mimozemského pôvodu. Hra obsahuje aj RPG prvky a získavate aj skúsenostné body, ktoré potom investujete do nových schopností.

Celkovo je nový Outcast zábavnou hrou a síce má svoje chyby, ale ak máte radi Avatara alebo prvý diel, určite sa budete dobre baviť.

Hra vyšla na: PlayStation 5, Xbox Series X a Series S, Microsoft Windows.

Žáner: Akčná sci-fi adventúra.

• 80%
    - 80%
80%

Nový Outcast sa vydaril aj napriek viacerým chybám a nezáživným rozhovorom. Preskúmavanie pekného pestrofarebného mimozemského sveta je však zaujímavé a akcia zabaví tiež. Fanúšikov prvého dielu alebo Avatara hra určite poteší a bude baviť a čaká na vás aj slušná porcia herných hodín.