Malé indie štúdio s názvom Sunnyside Games pochádza zo Švajčiarska a bolo založené v roku 2013. Venuje sa malým 2D plošinovkám, ktoré sú význačné hlavne peknou kreslenou animáciou. Štúdio a ich hry sú však skôr neznáme a určite ste sa s nimi ešte nestretli a názov ich predošlej hry z roku 2020 Towaga: Among Shadows vám asi nič nehovorí a podobne to bude pravdepodobne aj s ich novinkou Nocturnal. Je to rozhodne škoda, že ich hry nie sú viditeľnejšie a zatiaľ dosť rýchlo stále zapadnú, ale tak snáď sa aspoň k ich novinke Nocturnal postupne dostane čo najviac hráčov, ktorí majú radi 2D kreslené plošinovky na štýl prvých dvoch dielov Prince of Persia.

Príbeh hry je jednoduchý, hlavnou postavou je Ardeshir, ktorý sa po dlhšom cestovaní po svete vracia domov na ostrov Nahran, po vylodení však ihneď zbadá, že niečo tu nie je v poriadku a palác je plný nejakej temnej hmly. Náš hlavný hrdina je však členom spolku Nehynúceho plameňa a vďaka tomu dokáže s temnotou bojovať. To je vlastne celý príbeh a síce nejaké tie postavy v paláci a v jeho okolí stretnete, spoznáte časť ich príbehu z ich rozprávania. Inak sa jedná o akčnú plošinovku, v ktorej vás čakajú boje proti vyzbrojenému vojsku a príšerám temnoty. Hlavnou mechanikou hry je oheň a možnosť si spraviť ohnivý meč, s ktorým potom bojujete proti silám temnoty ale aj viete zasvietiť predmety na to určené, ktoré vám osvietia miestnosť, zaženú temnotu a spúšťajú špeciálne mechanizmy ako výťahy, plošinky a podobne. Ak si teda meč zapálite, je silnejší a skôr s ním porazíte nepriateľov, z ktorých napríklad tí temní sú voči normálnemu meču imúnni. Používať viete asi od polovice hry aj vrhacie dýky, ktoré fungujú na podobnom princípe a teda zapálené sú silnejšie a spúšťajú mechanizmy. Boje sú hlavne o sekaní a uhýbaní sa nepriateľským útokom. Okrem bojov však unikáte občas aj pred temnotou, či riešite rôzne prekonanie pascí či iných mechanizmov. Hra má aj jednoduchý strom schopností a za nazbierané diamanty si viete aktivovať postupne výhody ako viac životov, dlhšie horenie ohňa a podobne.

Grafická stránka hry sa mi veľmi páčila. Už od malička som fanúšikom 2D plošinoviek a prvé dva diely Prince of Persia sú pre mňa kultové a nezabudnuteľné hry. Nocturnal mi ich dosť pripomenul a síce je samozrejme výrazne iný, ten palác a jeho okolie a niektorí nepriatelia a hlavný hrdina so šabľou v ruke mi to pripomenuli. Grafika je teda kreslená, ale vypadá dobre a jediné, čo by som mohol hre vytknúť sú možno príliš podobné prostredia. Síce sa jemne menia, okrem paláca sú tu aj vonkajšie upršané exteriéry alebo tu máme ku koncu aj les, ale aj tak to mohlo byť po tejto stránke aj bohatšie. Samozrejme však hranie je veľmi dlhá a zaberie vám len pár hodín a za ten čas som sa v nej dobre bavil. Určite odporúčam fanúšikom 2D kreslených plošinoviek.

Hra vyšla na: PlayStation 5, Nintendo Switch, Xbox One, PlayStation 4, Microsoft Windows, Xbox Series X a Series S.

Žáner: 2D plošinovka.

• 80%
    - 80%
80%

Nocturnal je zaujímavou 2D kreslenou plošinovkou na štýl prvých dvoch dielov Prince of Persia. Ak vás tieto hry bavili tak ako mňa, určite si Nocturnal zahrajte, má pekný vizuál a aj zaujímavú mechaniku s ohňom. Bavil som sa prekvapivo dobre a bola by škoda, keby táto neznáma hra zapadla. Nezaslúži si to.