Vývojári z Kanadského štúdia DrinkBox Studios sú známy svojimi indie hrami a to prevažne sériou 2D plošinoviek s názvom Guacamelee!, z ktorej prvý diel vyšiel v roku 2013 a druhý v roku 2018 už aj s kooperáciou pre dvoch hráčov na rozdelenej obrazovke. Vývojári si však všimli obľuby online kooperácie pri hraní a tak do svojej najnovšej hry priniesli aj tento zásadný prvok. Nobody Saves the World je žánrovo 2D akčné fantasy RPG.

O čom je vlastne príbeh? Hráte za bledú postavičku s menom Nobody a vlastne to meno aj dosť túto postavu vystihuje, lebo je nevýrazná a vlastne aj nezaujímavá, ale to len do doby, kým získa čarovnú paličku, vďaka ktorej môže meniť svoje podoby. Hlavným problémom je, že zmizol čarodejník Nostramagus a infekcia, ktorá zachvátila svet, sa nezadržateľne šíri a nemá ju kto zastaviť. Je tu však ešte Nobody a jeho čarovná palička! Čaká na vás viacero úloh, veľa humorných postavičiek a rozhovorov na štýl akčnej RPG série DeathSpank, veľa súbojov proti všemožným monštrám, levelovanie, vylepšovanie svojich schopností a tak podobne, ako je to už v RPG hrách zvykom.

Najd§ležitejším prvkom hry Nobody Saves the World je už spomenuté menenie svojej podoby. Je až obdivuhodné, koľko podôb si na seba môžete zobrať a s každou sa hrá trochu inak a má iné schopnosti. Môžete sa teda zmeniť na malú myšku, ktorá sa vďaka svojej malej veľkosti dokáže vopchať do malých škár a dostať sa tak na miesta, kde sa iné postavy dostať nedokážu a dokáže otráviť nepriateľov svojim uhryznutím. Ďalej sa môžete zmeniť na koňa a rýchlo tak cválať krajinou, môžete sa zmeniť na korytnačku a plávať s ňou cez vodné plochy, môžete sa zmeniť na rytiera a svojim mečom tak zabíjať nepriateľov a štítom sa dokáže brániť. Postáv na ktoré sa viete zmeniť je naozaj veľa a každá je trochu iná. Ak napríklad hráte za zombíka, dokážete si z nepriateľov vytvoriť armádu prisluhovačov. Každá postava má tri útoky a každá má aktívne a pasívne schopnosti. Výber je teda dostatočne široký a dáva to hraniu potrebnú variabilitu, je len na vás, za koho sa rozhodnete hrať a koho budete využívať najviac. Prepínať však medzi postavami budete určite často, lebo každá ponúka niečo zaujímavé a trochu iné. Tu je zaujímavou voľbou aj spomenutá online kooperácia a tak si svetom môžete behať spolu s kamarátom, každý sa bude meniť na niečo iné a budete zabíjať príšery a zbierať poklady.

Okrem rôznych zábavných a originálnych NPC postáv, z ktorými sú rozhovory naozaj často úsmevné vás čaká aj poriadny zástup všemožných nepriateľov. Je ich viacero druhov a niektorí sú označení špeciálnou ikonkou, čo znamená, že na nich platí špeciálny útok, ktorý im skôr premôže ich obranu. Tak napríklad niektorí nepriatelia majú fialovú ikonku smrtky, čo znamená, že musíte pre boj použiť postavu, ktorá má podobné označenie, čo je napríklad myš, ktorá tých nepriateľov otrávi a tak im oveľa rýchlejšie zničí obranu. Niektorí zasa majú meč, čo znamená, že musíte použiť postavy so zbraňami ako napríklad rytiera s mečom. Boje sú aj vďaka tomu zábavné a sú aj tak trochu taktické a nie je to len o búšení do nepriateľov. Čaká na vás aj viacero dungeonov, v ktorých sú nie len nepriatelia, ale aj rôzne pasce. Hra je dostatočne zábavná, zaberie vám niekoľko hodín a je aj značne návyková. Graficky sa jedná o príjemne kreslené 2D prostredie plné farieb a dobre sa na to pozerá. Jediným výraznejším mínusom je ovládanie, ktoré je občas nepresné v mierení, inak sa jedná o zábavné a návykové akčné RPG.

Hra zatiaľ vyšla na: Xbox One, Xbox Series X a Series S, Microsoft Windows

Žáner: 2D akčné RPG.

Multiplayer: Online kooperácia pre 2 hráčov.

Hru vytvorili:

• 80%
    - 80%
80%

Nobody Saves the World je dobre vymyslené akčné 2D RPG plné humoru. Hlavná herná mechanika spočíva v menení svojich podôb na rôzne zvieratá či postavy, každá má iné schopnosti v boji a je to vážne zábavný prvok hry. Svet je dostatočne pútavý, rozhovory zábavne uletené a celé je to v dobrom zmysle návykové.