No Place for Bravery je 2D pixelové akčné RPG od Brazílskeho štúdia Glitch Factory. Je to ich prvá hra a jedná sa o menší indie titul, ktorý určite nie je pre každého, ale fanúšikov žánru a pixelartu určite môže potešiť. Hlavnou postavou je Thorn, bývalý vojak, ktorý sa stará o svojho postihnutého malého syna a o svoju dcéru. Jeho dcéru mu však unesie neznáma príšera a tak sa vyberie svoju unesenú dcéru hľadať. Celý príbeh sa odohráva vo svete Dewr, v ktorej sú pozostatky dávnej civilizácie a na vašej ceste vás bude čakať zástup rôznych nepriateľov, proti ktorým bude musieť Thorn bojovať.

Hra je predovšetkým fantasy, no miešajú sa tu aj prvky sci-fi. Autorom sa nedá uprieť zmysel pre detail, svet je naozaj pekne spravený a milovníkov pixelartu grafické prevedenie určite poteší. Prostredia sú plné rôznych ruín padlej civilizácie, ale zaujímavo sú spracovaní aj nepriatelia a priateľské postavy, ktoré budete na svojej ceste stretávať tiež. Potulovať sa budete aj po osadách, v ktorých sa budete môcť z viacerými zhovárať a je to fajn spestrenie oproti častým bojom. Boje tu tvoria celkovo veľmi dôležitú časť a sú naozaj veľmi časté. Preto mi je záhadou, prečo im autori nevenovali viac pozornosti, problémom sú totiž body zásahu, ktoré sú často chaotické a v boji častokrát neviete či nepriateľa trafíte alebo či on trafí vás. Vadilo mi to, súboje sú kvôli tomu až neprimerane náročné. Nikdy totiž nie je úplne isté, či vás náhodou nepriateľ netrafí a chce to naozaj cvik. Pritom tie súboje by neboli až tak náročné, keby bola táto časť lepšie spracovaná. Veľmi dôležité sú včasné úskoky do strán pri samotných bojoch a vykrývanie úderov. V súbojoch je možné nepriateľa omráčiť a doraziť brutálnym ukončovacím úderom. Prekvapí malý počet zbraní, je to totiž len meč a sekera takmer celú hru. K tomu sú samozrejme ešte nejaké iné schopnosti.

Hra je z vtáčej perspektívy a dáva to na okolitý svet naozaj dobrý prehľad. V priebehu hrania hráč nachádza nové zbrane, získava užitočné zručnosti a za nazbierané peniaze si u obchodníkov kupuje napríklad liečivé elixíry, pasce a iné predmety na jedno použitie. Hra je však naozaj ťažká a život sa míňa veľmi rýchlo, viacero súbojov je frustrujúcich, ale dá sa na to zvyknúť a naučiť sa, kedy a ako útočiť alebo sa kryť. Hra má našťastie naozaj vydarený svet a príjemnú grafiku a baví aj napriek nedokonalému súbojovému systému. Hra je prekvapivo aj dosť ukecaná, hlavne ak stretnete ostatné postavy, s ktorými si Thorn má vždy čo povedať. Ak ste teda fanúšikmi akčných RPG v 2D pixelovej grafike, určite hre dajte šancu, nepatrí síce k najlepším v žánri, ale určite zabaví.

Hra vyšla na: PC, Nintendo Switch.

Žáner: 2D akčné RPG.

• 75%
    - 75%
75%

No Place for Bravery je akčným RPG v 2D pixelovej grafike. Je plné krvavých súbojov, ktoré však majú problém v tom, že nie sú úplne vyladené, je problém so zásahovými bodmi a občas je kvôli tomu hra nepekne frustrujúca. Ale aj napriek tomu sa jedná o zaujímavého zástupcu žánru, ktorý má prepracovaný svet a príjemnú 2D grafiku plnú detailov. Ak obľubujete podobné hry, určite to skúste.