Nesnáším Pohádkov sa vracia! Nadupaná, drzá a poriadne brutálna zábava, ktorá si nedáva pred ústa žiadne servítky. Musím sa priznať, že po konci tejto série mi bolo tak trochu smutno, predsa len tu takto drzých humorných a pekne kreslených komiksov veľa nie je. Šikovný Skottie Young sa však k sérii našťastie vrátil a tentokrát tu máme Gerdu už dospelú. Prvý diel pôvodnej série vyšiel v origináli v roku 2015, ale už v roku 2009 mal Skottie v hlave prvé myšlienky na sériu o malej Gertrúde, ktorá síce vypadá na 6 rokov, ale reálne má už takmer 40 a je uväznená už poriadne dlhú dobu v rozprávkovej krajine zvanej Pohádkov. Autor pojal túto sériu s výrazným čiernym humorom a je to niečo medzi Lobom a Tank Girl. Piaty diel už prináša dospelú Gerdu, ktorá si v reálnom svete nevie nájsť svoje miesto. Dlhé roky totiž strávila v Pohádkove a v reálnom svete jej to nikto neverí, každý ju má za vyšinutú, nemá žiadnu kvalifikáciu, žiadnu prax a v žiadnom zamestnaní dlho nevydrží. Je z nej vlastne odpadlík, troska, s ktorou veľmi nechce mať nikto nič spoločné a ona sama je psychicky na dne. Jednému miliardárovi sa však stratil syn a vraj sa dostal do Pohádkova a jediný, kto ho dokáže priniesť naspäť je samozrejme naša zelenovláska Gerda.

Veľmi ma potešilo, keď začal scenárista Skottie Young pracovať na pokračovaní Pohádkova. Predsa len sa séria v roku 2018 ukončila, ale keď som sa dozvedel, že sa pracuje na pokračovaní, hneď mi bolo jasné, že to tu vydá aj Crew. Je málo takto hravých humorných sérií, ktoré sú len o čistej drzej zábave, naviac to má pekné farby a príjemnú kresbu plnú sviežich nápadov. Hlavná zmena však nastala v kresbe, už to nekreslí Skottie Young, ale za kresbu je zodpovedný Brett Bean, ktorý už so Skottiem spolupracoval v roku 2016 na komikse Rocket a Groot 1: Profíci v akci. Kresba je však perfektná a aj sa dosť podobá na Skottieho štýl. Znovu je to celé poriadne pestrofarebné a ja som sa pri čítaní takmer neustále usmieval. Jasné, síce sa to na úplne prvý diel Pohádkova nechytá, tam som sa rehotal nahlas skoro stále, ale to je normálne. Predsa len už tu ten moment prekvapenia chýba, už každý čitateľ vie, čo asi môže od piateho dielu čakať. Hlavnou postavou je Gerda, čiže samozrejme bude drzá, bude to brutálne, šialené a podobne. Celkovo na komikse vidieť, že si to tvorcovia náramne užívali a ja som si to s nimi užil tiež. Som zvedavý na ďalšie diely, pretože v pôvodnej sérii už dochádzali Skottiemu postupne nápady a začal sa už opakovať. Som však za návrat tejto série nesmierne rád a dúfam, že si to užije čo najviac čitateľov.

Počet strán: 128

Scenár: Skottie Young

Kresba: Brett Bean

4

Pohádkov sa vrátil! Priznám sa, že mi bolo po skončení pôvodnej série trochu smutno. Predsa len tu veľa takto drzých, vtipných a hravých komiksov nie je. Bola to séria, pri ktorej začiatkoch som sa nahlas rehotal a síce to postupne strácalo svieže nápady a začínalo sa to opakovať, bolo to veľmi fajn. Návrat ma preto veľmi potešil, Gerda je tu už dospelá a mení sa trochu tým pádom aj humor a je zameraný viac na sexualitu či alkohol. Scenár je hravý, kresba pekná a celé je to znovu poriadne brutálne, drzé a plné čierneho humoru. Bavil som sa.