Muzeum je temný detektívny thriller na štýl filmov ako Sedem (od Davida Finchera) alebo hororovej série Saw. Prvý diel zaujal veľmi a vyslúžil si u mňa maximálne hodnotenie, keďže som sa maximálne dobre bavil a bolo to celkovo pre mňa veľmi milé prekvapenie. Jedná sa mimochodom o krátku manga sériu, ktorá má len 3 diely. O čom vlastne táto manga je? Inšpektor Hisaši Sawamura je na stope tajomného sériového vraha, ktorý vraždí veľmi brutálne a zo svojich obetí robí zvrátené umelecké diela. Vrah nosí žabiu masku a vraždí stále keď prší, prečo vlastne? Sawamura príde na veľmi zaujímavé a zásadné zistenie, ktoré ho posunie v tomto prípade ďalej a možno bližšie k nájdeniu svojej ženy a dieťaťa, ktorých tento vrah uniesol tiež.

Tak tu máme finále tejto krátkej manga série, ktorá odštartovala prvým dielom vo veľkom štýle. V poslednom diely je hlavný hrdina v zajatí úchylného vraha a ten sa s ním chce zahrať pred konečným zúčtovaním ešte jednu nechutnú hru. Podarí sa hlavnému hrdinovi zachrániť svoju unesenú rodinu? Síce má posledný diel 240 strán, no len nejakých 150 z nich je venovaných zakončeniu príbehu. Na ďalších stranách sa odohráva nová poviedka s novými postavami a s úplne iným príbehom a ak mám pravdu povedať, to ma nejak nebavilo a vlastne ani nezaujímalo. Vrátim sa však k samotnému finále napínavého thrilleru Muzeum, ktoré bolo vymyslené naozaj dobre a ten mix Sedem a Saw funguje naozaj dobre. Finále je napínavé, je fajn vymyslené a síce to už pôsobí tak nejak uponáhľane, bavil som sa. Ak teda hľadáte napínavý thriller a máte radi mangu, Muzeum vás určite poteší. Ukončené to bolo celkovo dobre a nemám teda k sérii nejaké väčšie výhrady. Škoda len, že takmer polku knihy tvorí poviedka o niečom úplne inom.

Počet strán: 240

Scenár: Rjósuke Tomoe

Kresba: Rjósuke Tomoe

Preklad: Jan Hromek

Redakcia: Anna Křivánková (hotate), Tereza Micková

4

Finále manga thrilleru Muzeum je napínavé a dobre vymyslené. Sklamalo ma však, že takmer polovicu knihy tvorí úplne nová poviedka s novým príbehom a inými postavami. Nejak ma extra nebavila a ani nezaujímala. Inak však séria Muzeum naozaj stojí za to a všetkých fanúšikov kvalitných thrillerov na štýl Sedem by to mohlo potešiť. Ja som sa bavil.