Muzeum je temný detektívny thriller na štýl filmov ako Sedem (od Davida Finchera) alebo hororovej série Saw. Prvý diel zaujal veľmi a vyslúžil si u mňa maximálne hodnotenie, keďže som sa maximálne dobre bavil a bolo to celkovo pre mňa veľmi milé prekvapenie. Bol som teda na pokračovanie naozaj veľmi zvedavý a očakával som, že vysoko nastavená úroveň sa udrží, aj keď to rozhodne nebude ľahké, keďže sú väčšinou prvé diely stále výrazne zaujímavejšie ako pokračovania, v ktorých sa ten príbeh predsa len kus naťahuje. Jedná sa mimochodom o krátku manga sériu, ktorá má len 3 diely a teda už najbližšie sa príbeh uzavrie. O čom vlastne táto manga je? Inšpektor Hisaši Sawamura je na stope tajomného sériového vraha, ktorý vraždí veľmi brutálne a zo svojich obetí robí zvrátené umelecké diela. Vrah nosí žabiu masku a vraždí stále keď prší, prečo vlastne? Sawamura príde na veľmi zaujímavé a zásadné zistenie, ktoré ho posunie v tomto prípade ďalej a možno bližšie k nájdeniu svojej ženy a dieťaťa, ktorých tento vrah uniesol tiež.

Druhý diel sa podobá svojim štýlom veľmi na hororovú sériu Saw, nechcem veľmi prezrádzať z deja a preto najlepšie urobíte, ak si to prečítate, ale podobnosť je tu naozaj vysoká. Aj tentokrát temný príbeh šliape tak ako má a aj tu sú napínavé scény a zaujímavé zistenia. Je až neskutočné, ako rýchlo som druhý diel zhltol a zdalo sa mi, ako keby jeho čítanie trvalo len pár krátkych minút. Naozaj je to veľmi pútavo písané a má to aj príjemnú kresbu. Predsa len však musím tentokrát o úroveň znížiť hodnotenie, lebo až tak veľa vecí sa tu práve neudeje. Inšpektor príde na veľmi zaujímavé zistenie a potom sa už príbeh v druhej polovici odohráva len v jednej miestnosti. Stále je to však kvalitne vymyslené a som naozaj zvedavý, ako bude príbeh pokračovať ďalej v treťom a vlastne aj poslednom diely. Podobných krátkych manga sérií by mohli v Crew vydávať aj viac, je to predsa len veľmi fajn, keď sa príbeh dočká rozuzlenie v jednej alebo v pár knihách a nie je séria naťahovaná na desiatky dielov.

Počet strán: 240

Scenár: Rjósuke Tomoe

Kresba: Rjósuke Tomoe

Preklad: Jan Hromek

Redakcia: Anna Křivánková (hotate), Tereza Micková

4

Prvý diel zaujal veľmi a svojou kvalitou ma nemálo prekvapil. Mal skvelé nápady, dobré tempo a naozaj som sa pri ňom veľmi bavil. Druhý diel temnej detektívnej manga série sa dosť podobá svojim štýlom na hororovú sériu Saw. Kvalitný thriller je to aj naďalej, len druhý diel neprináša zasa do príbehu až tak veľa podstatného. Jasné, je tu jedno zásadné zistenie, ale v druhej polke sa príbeh odohráva takmer výlučne len v jednej miestnosti, čo ma kus zarazilo. Najbližšie nás však už čaká finále tejto krátkej série a som veľmi zvedavý, ako to celé autor ukončí.