Máte radi temné detektívne thrilleri na štýl Fincherovho kultového filmu Sedem? Nevadí vám manga? Tak to si musíte prečítať prvý diel inak trojdielnej uzavretej série Muzeum. Perfektné čítanie, ktoré ma chytilo od úvodných strán a nepustilo ma až do konca. Tvorca tejto mangy Rjósuke Tomoe sa filmom Sedem (Brad Pitt, Kevin Spacey, rok 1995) určite inšpiroval, ale ide si samozrejme svojou cestou. Jedná sa o veľmi temný thriller, ktorý sa nebojí ukazovať brutálne vraždy a celkovo je naozaj zaujímavo vymyslený.

O čo vlastne v príbehu ide? Hlavnou postavou je detektív Hisaši Sawamura, ktorý je síce vrchným a uznávaným detektívom, ale jeho osobný život sa mu rúca pred očami. Jeho žena od neho ušla aj so svojím synom, lebo sa o nich absolutne nestaral a jediné čo videl je jeho práca detektíva. Hisaši má momentálne ďalší brutálny prípad zavraždenia mladej ženy. Tú nechal jej vrah roztrhať hladnými psami a Hisašimu sa podarí nájsť odkaz, na ktorom je napísané, že to bol trest. Vraždy s podobnými odkazmi pribúdajú a vyšetrovatelia zisťujú, že sa jedná pravdepodobne o pomstu za na smrť odsúdeného psychopata, ktorý sa vo svojej cele obesil. Trest smrti mu udelila porota, ktorej členovia sú teraz jeden po druhom zabíjaní brutálnymi spôsobmi s tým, že sa jedná o trest. V tejto porote však bola aj Hisašiho žena a jeho rodine tak hrozí veľké nebezpečenstvo…

Skvelé tempo, dobré nápady a perfektná gradácia príbehu. Naozaj som takmer pri čítaní nedýchal a spomenul som si na filmové thrilleri ako Sedem alebo Mlčanie jahniat, čo je naozaj veľká pochvala. Autorovi mangy sa podarilo vymyslieť naozaj pútavý príbeh a vraha, ktorý vzbudzuje záujem a má čitateľov rešpekt aj napriek tomu, že chodí v smiešnej maske žabiaka. Ak hľadáte napínavú dospelú temnú detektívku, Muzeum je svojím prvým dielom skvelou voľbou a ja len dúfam, že táto vysoko nastavená latka autorovi vydrží aj v druhej a následne záverečnej tretej knihe. Vydarila sa aj kresba, ktorá je kvalitná a atmosférická. Naozaj skvelá voľba od Crew a je veľmi fajn, že občas siahnu aj po kratších a uzavretých manga sériách a nemusíte tak čakať na dokončenie príbehu roky.

Počet strán: 236

Scenár: Rjósuke Tomoe

Kresba: Rjósuke Tomoe

Preklad: Jan Hromek

Redakcia: Anna Křivánková (hotate), Tereza Micková

5

Prvý diel trojdielnej série Muzem je perfektný! Za mňa dokonalý temný detektívny thriller na štýl filmov Sedem a Mlčanie jahniat. Skvelá zápletka plná nápadov, zaujímavo vymyslený vrah, brutálne vraždy, dravé tempo a perfektná gradácia príbehu. Dúfam, že sa autorovi podarí udržať vysoko nastavenú latku a nasledujúce pokračovania budú rovnako napínavé.