Retro FPS sú v kurze, ale pri titule Mullet MadJack je ten rozdiel, že je to síce retro, ale hlavne svojou atmosférou 80. a 90. rokov. a nie svojou hrateľnosťou. Tu sa mieša divoká hrateľnosť Hotline Miami a Superhot. Sami budete prekvapení, aký adrenalín na vás v tejto hre čaká a akou rýchlosťou je potrebné hrať, aby ste boli úspešní. Príbeh sa odohráva vo futuristickej budúcnosti, v ktorej sa ľudia a A.I. spojili dohromady a vznikla tak kasta robobilionárov. Proti takýmto robotom stoja moderátori, ktorí zabitím robota získavajú dopamin, ktorý keď nedostanú do 10 sekúnd, tak zomrú. Vašou hlavnou postavou je práve takýto moderátor s menom Mullet MadJack, ktorý má za úlohu zachrániť vplyvnú influencerku, ktorá bola unesená robotickým psychopatom. K nemu sa musíte prestrieľať cez poschodia obrovského mrakodrapu…

Príbeh je teda naozaj jednoduchý, ale to už v žánri FPS tak chodí a nie je to vôbec na škodu. Dokonca som bol milo prekvapený, že je tu viacero cool príbehových udalostí a hlavný hrdina je naozaj štýlový. Je tu aj viacero príbehových sekvencií spracovaných v štýle japonského anime a naozaj sa na to veľmi dobre pozerá. Na telefóne máte spoločníčku, ktorá vám dáva cenné rady a váš priechod mrakodrapom vysiela na sociálnych sieťach. To, že máte na život len 10 sekúnd a musíte si to predlžovať zabíjaním robotov je pre ľudí neskutočne atraktívne a pozerajú na vás tisíce. Hra má veľmi rýchle tempo a niektoré levely trvajú len pár sekúnd, no ak nezabijete nepriateľov v správny čas a nepredĺžite si svoje trvanie života o pár sekúnd tak umriete. Každý príbehový akt má 10 poschodí a na vrchole čaká stále iný boss. Ak umriete, začínate týchto 10 poschodí odznovu. Na konci každého levelu máte na výber z 3 špeciálnych schopností, ktoré vám môžu priechod hrou uľahčiť, ale ak nemáte šťastie tak tam možno nebudete mať nič extra na výber. V každom prípade sa však hodí všetko, ale vždy si môžete na konci levelu vybrať len jednu vec. Máte tam napríklad nové zbrane ako katanu, UZI, brokovnicu, plazmovú pušku a podobne. Ďalej sú tam špeciálne náboje, ako napríklad je tam niekoľko percentná šanca, že ak trafíte robota tak vybuchne, ďalej sa budú projektily odrážať, môžete nimi prevŕtať nepriateľa a podobne. Potom sú tu také veci ako vyššia rýchlosť, boss na 10tom poschodí má menej života, väčší zásobník nábojov a rôzne iné bonusy. Je ich veľa a je to naozaj zábavné z nich vyberať.

Aby som sa však vrátil k samotnej hrateľnosti, tá je jednoducho návyková a skvelá. Ak sa vám páčili už spomenuté hry ako Hotline Miami alebo Superhot, určite sa budete skvelo baviť. Je to neskutočne rýchle, prostredia sú interaktívne a je tam veľa pascí a aj rôznych objektov, ktoré môžete použiť na likvidáciu nepriateľov. Môžete ich kopnúť do ventilácie, odstreliť výbušný barel, zobrať nejaký nôž a bodnúť robota do hlavy a podobne. Je to naozaj rozmanité a síce je to lineárne, k cieľu môžete ísť viacerými cestami, ale v tej rýchlosti som rád, že sa vôbec na koniec levelu dostanem v časovom limite a veľmi ten level neskúmam. Je tam však viacero schovaných cestičiek a rôznych blbostí, ktoré vám môžu uľahčiť zabíjanie robotov po ceste. Streľba je skvelá, akcia poriadne divoká a celé je to veľmi štýlové a zábavné. Vrelo odporúčam, patrí to k najlepším hrám roka. Graficky to vypadá dobre, tak poriadne uletene ako na drogách a celé je to pestrofarebné.

Hra vyšla na: PC (ale mala by vyjsť aj na konzoly).

Žáner: FPS.

• 95%
    - 95%
95%

MULLET MADJACK je obrovským prekvapením a jednou z najlepších hier tohto roka! Nenápadná a poriadne šialená FPS, ktorá je inšpirovaná japonským anime a hrami ako Hotline Miami alebo Superhot. Perfektná atmosféra 80. a 90. rokov, pestrofarebná grafika, šialene rýchle tempo a návyková zábava. Rozhodne odporúčam. Je to PECKA!