Crew raz za čas vydáva aj komiksy od domácich tvorcov a aj keď to vážne nerobia často, som veľmi rád, že to občas ide na náš trh aj cez nich. Predsa len sú najväčším komiksovým nakladateľstvom a majú aj naozaj silnú reklamu a tak majú domáci tvorcovia väčšiu šancu zaujať svojimi komiksami viac čitateľov. Takto tu už napríklad vydali v Crew veľmi vydarené dva diely Péráka od Maceka a Kopla a snáď budú podporovať domácich tvorcov aj naďalej. Predsa len aj u nás sa občas tie komiksy naozaj vydaria. Morčata v akci je detský komiks, ktorý vychádzal v českom časopise pre deti a mládež s názvom Tečka. V ňom vychádzali od roku 2019 na pokračovanie až do 2021. Kniha od Crew je vlastne zborníkom týchto príbehov doplnený o viacero nových momentov. Príbeh je o morčatách s menami Druk a Šasí, ktoré ujdú z chovproduktu aj spolu s pytónom ženského pohlavia s menom Čandra. Celá kniha je o tom, ako sa im vlastne na slobode darí, čo zažívajú, kde bývajú, aké nové zvieratká spoznávajú a ako sa celkovo vysporadúvajú so slobodou a svetom okolo seba.

Príbehy sú celkovo spracované pre deti. Šikovné autorky Klára Smolíková (scenár) a Ester Kuchynková (kresba) im príjemnou formou vysvetľujú viacero okolností či javov, napríklad zmeny počasia, vyhodené množstvo jedla z domácností, ukazujú divoké zvieratá, ktoré žijú v mestách a dostane sa aj na superhrdinov. Okrem toho je tu viacero komiksových krátkych príbehov o Vianočnej výzdobe, o potope, o oslave narodenín, o úteku z chovproduktu a tak podobne. Sú to krátke dvojstránkové príbehy, ktoré so sebou vlastne nijak nesúvisia a sú samostatné. Hrdinovia sú vždy tí istí, ale často sú v príbehoch aj nové zvieratká. Pre deti príjemná, pestrofarebná vec, aj keď by som uvítal výrazne zaujímavejšie a premyslenejšie pointy. Predsa len takto sú viaceré príbehy nevýrazné a vlastne nemajú nejaký hlbší zmysel či pointu. Nemám síce odskúšanú reakciu na deťoch, ale mohlo by to na nich fungovať naozaj príjemne, ale dospelým čitateľom to veľmi nemá čo ponúknuť. Len ma zaráža to spojenie hrdinov, ja chápem, že hady sú väčšinou vykreslené ako zlé a deti sa ich boja, možno aj preto je tu priateľský pytón Čandra, ale spojiť ho s dvoma morčatami je predsa len trošku bizarné. Snáď nebude žiadne dieťa skúšať v reálnom živote spraviť kamarátov z pytóna a morského prasiatka, nedopadlo by to pekne 🙂

Ak vás komiks zaujal, kúpte ho priamo na e-shope CREW.

Počet strán: 60

Scenár: Klára Smolíková

Kresba: Ester Kuchynková (Yone)

Redakcia: Tereza Micková

3

Morčata v akci sú vyslovene detský komiks. Pestrofarebný, roztomilý a aj príjemnou formou poučný. Dospelému čitateľovi však predsa len nemajú čo ponúknuť, tie príbehy sú až príliš jednoduché a chýbajú im zaujímavejšie a premyslenejšie pointy. Pre menšie deti ale určite fajn, len im nejak vysvetlite aby sa nesnažili aj v reálnom živote spraviť z morského prasiatka a pytóna kamarátov, z výsledku by mali šok na celý život 🙂