Edícia Modrá Crew sa venuje Európskemu mainstreamovému komiksu, ktorý na našom trhu predsa len nedostával veľký priestor a netrhal ani rekordy v predajnosti. Ako však vidíme, krásne kreslené Európske komiksy môžu byť úspešné aj na našom trhu, len to chce správny prístup. V Crew to dokázali zo začiatku hlavne edíciou MDEK, kde sa však vyskytujú hlavne tie zásadnejšie komiksy a Modrá Crew je preto veľmi fajn alternatíva pre kvalitné komiksy, ktoré síce nie sú možno až tak zásadné, ale sú rozhodne kvalitné a zábavné. Aj vďaka tomu v Crew vydávajú viacero veľkoformátových komiksov z Európskej tvorby (napr. Wika, Requiem alebo Královská krev). Modrá Crew je momentálne tak populárna edícia, že sa zrýchlilo jej vydávanie zo 4 čísel na 6 čísel za rok, po čom som volal už roky. Aj keď má oproti originálom menší formát, buďme za ňu radi, lebo množstvo komiksov, ktoré v nej vychádzajú by tu inak možno nikdy nevyšli.

Na žánre je táto edícia veľmi bohatá a každý si tu nájde naozaj to svoje cez sci-fi, fantasy, western, históriu, pirátske dobrodružstvo, fantasy erotickú komédiu a iné. Momentálne priniesla Modrá Crew znovu iný žáner a tento tu ešte zatiaľ v edícii nebol. Realistický thriller o zabijakovi. Zaujímavé na tom je, že scenár tohto komiksu zaujal aj Hollywood a jeden z najlepších režisérov David Fincher ho zadaptoval minulý rok vo filme s hercom Michaelom Fassbenderom v hlavnej úlohe. Film je ale v mnohých veciach iný a ak ste ho videli, určite si stále zaobstarajte aj tento komiks a ak ste ho nevideli, tak komiks je lepší. Veľmi ma prekvapilo, že ho v Crew vydali. Predsa len sa jedná už o staršiu vec, ktorej prvé dva diely vyšli už v rokoch 1998 a 2000, Patrí to však medzi kultové diela Francúzskeho komiksu a ja sám som po tejto sérii už pred pár rokmi pokukoval a prial som si, aby bola vydaná aj u nás. Je fajn, že do MC sa priniesol aj tento realistickejší žáner, predsa len dobrý thriller je vždy veľmi fajn, do realistickejších príbehov sa vie dostať takmer každý čitateľ, veď napokon tento žáner kníh má najväčšie predaje. Séria má však momentálne až 13 dielov a bola ukončená v roku 2014. V Crew sa vyjadrili, že majú v záujme vydať prvú polovicu série, ktorá je ukončená. Odhadujem, že sa potom uvidí podľa predajov a ohlasov, či sa v sérii bude pokračovať a či ju celú dokončia.

Samotný príbeh sleduje nájomného zabijaka, ktorý si zabíjaním ľudí jednoducho zarába a vôbec ho nezaujíma, koho má vlastne zabiť, jednoducho ho zabije, zarobí a potom si užíva peniaze na Venezuele. Sledujeme teda jeho jednotlivé zákazky a ich likvidáciu, ktorú vykonáva s chladnou hlavou a s maximálnym sústredením. Spoznáme jeho myšlienky pri vykonávaní tejto drsnej a krvavej roboty, ktoré sú mimochodom veľmi zaujímavé a sám som sa bál, že ma to z tohto hľadiska bude nudiť a bude to príliš zadumaný komiks. Opak je však pravdou a scenár je celkovo veľmi zaujímavo napísaný. Síce to nie je nejak akčný komiks, no hlavný zabijak, jeho myšlienky a jeho každodenné činnosti sú natoľko zaujímavé, že to funguje veľmi dobre a celkovo to bolo tak pútavé, že som komiks preletel až prekvapivo rýchlo. Pomáha tomu aj to, že hlavným hrdinom je v podstate obyčajný chlapí, ktorý sa však začal živiť zabíjaním ľudí a je v tom naozaj dobrý. Príjemná je aj kresba. Veľmi ma to bavilo a celkovo jeden z najlepších komiksov v tejto edícii. Som zvedavý na pokračovanie.

32. komiks v edícii Modrá Crew.

Počet strán: 104

Scenár: Alexis Nolent (Matz)

Kresba: Luc Jacamon

5

Pre mňa jeden z najlepších komiksov v edícii Modrá Crew. Poznám tento komiks už roky a vždy som tajne dúfal, že ho u nás niekto vydá. Preto patrí veľké ďakujem Crew a snáď bude tento thriller o zabijakovi natoľko úspešný, že sa postupne dočkáme celej série. Veď napokon to môže byť vydávané rovnakým spôsobom ako je Ekho či Okko a teda raz za čas. Veľmi ma na tom bavilo, že sa jedná v podstate o obyčajného chlapíka, ktorý je však v zabíjaní ľudí veľmi dobrý. Nie je tu tak veľa akcie, no celé je to podané tak pútavo, že som to preletel celé prekvapivo rýchlo. Skvelé a právom jeden z kultových Francúzskych komiksov.