Tak tu máme pokračovanie akčného sci-fi príbehu UCC Dolores, ktoré vlastne uzatvára hlavnú príbehovú linku, ale aj dostávame nový diel, ktorý funguje samostatne. Edícia Modrá Crew funguje už od roku 2016 a za ten čas sme v nej dostali naozaj skvelé komiksy rôznych žánrov. Jedná sa väčšinou o popredné Francúzske komiksy, ktoré sa síce nezmestili do edície MDEK (tam sú predsa len zásadnejšie komiksy), ale sú kvalitné. UCC Dolores bolo síce od Crew komunikované, že sa jedná o uzavretú sériu, ale pravdepodobne vznikne viacero dielov, keďže sa dobre predáva a je celkovo populárna, čo dokazuje aj umiestnenie v TOP100 komiksov. Za rok 2021 obsadili 3. diel 39. miesto a 4. diel 21. miesto v hlasovaní o najlepšie komiksy roku. V tomto roku vyšiel vo Francúzsku 5. diel a séria teda ide ďalej. Je dosť možné, že tu teda budeme mať podobne dlhú sériu ako tomu je aj pri populárnom Ekhu.

Príbeh komiksu pokračuje tam, kde naposledy skončil a tak sa mníška Mony a búrlivák Kash plavia vesmírom na bojovej lodi UCC Dolores, ktorú zdedila práve naša mníška. Kash je jej pilot, ktorému Mony veľmi pripomína jeho bývalú a tak má k Mony veľmi špeciálny vzťah a rýchlo si ju obľúbil. Ich hlavným cieľom je červený kryštál, ale nebude to vôbec jednoduché, keďže nepriateľov je naokolo príliš veľký počet…

Je to akčné sci-fi so sympatickými hrdinami, nahláškované, drsné a celkovo sa to číta veľmi dobre. Za komiksom stojí manželská dvojica Didier Tarquin a Lyse Tarquin. Hlavne Didier je známy svojou spoluprácou s Arlestonom, čo je šikovný scenárista, ktorý má za sebou viaceré úspešné fantasy série a keď spomeniem Ekho alebo Lanfeust, určite viacerí spozorniete. Práve Didier Tarquin kreslil Arlestonovi hlavnú Lanfeust sériu od roku 1994 do roku 2000 a v roku 2021 pridali ďalší diel. Od Arlestona sa toho veľa naučil aj po scenáristickej stránke a vytvoril zaujímavých hrdinov a zábavné dobrodružstvo. Tretí diel UCC Dolores uzatvára hlavnú príbehovú linku, je tam plno akcie a ak nejaké tie vysvetľovačky a celkovo to bolo správne veľkolepé ukončenie. Štvrtý diel potom ponúka nový príbeh a nové dobrodružstvo, ktoré sa odohráva na zasneženej planéte a jedná sa o záchrannú misiu a mňa to znovu celé bavilo. V budúcnosti sa teda s touto sériou v Modrej Crew určite ešte stretneme, keďže séria pokračuje a aj štvrtý diel má dosť otvorený koniec. Nabudúce nás však v tejto edícii čaká nová séria a to Zabijak, čo je vlastne thriller, ktorý bol aj tento rok sfilmovaný režisérskym velikánom Davidom Fincherom.

31. komiks v edícii Modrá Crew.

Ak vás komiks zaujal, kúpte ho priamo na e-shope CREW.

Počet strán: 116

Scenár: Didier Tarquin, Lyse Tarquin

Kresba: Didier Tarquin, Lyse Tarquin

Preklad: Richard Podaný

4

UCC Dolores 3, 4 ukončuje hlavný príbeh začatý prvým dielom, ale zároveň začína nový a pravdepodobne sa bude jednať o dlhšiu sériu, keďže vo Francúzsku už tento rok vyšiel aj piaty diel série. Inak je to však kvalitné nahláškované akčné sci-fi, ktoré má sympatických hrdinov a rýchle tempo. Štvrtý diel s novým príbehom ma prekvapil a jedná sa tam o záchrannú misiu na zasneženej planéte a na mňa to fungovalo. Bavil som sa.