Edícia Modrá Crew sa venuje zatiaľ Európskemu mainstreamovému komiksu, ktorý na našom trhu predsa len nedostával veľký priestor a netrhal ani rekordy v predajnosti. Ako však vidíme, krásne kreslené Európske komiksy môžu byť úspešné aj na našom trhu, len to chce správny prístup. V Crew to dokázali zo začiatku hlavne edíciou MDEK, kde sa však vyskytujú hlavne tie zásadnejšie komiksy a Modrá Crew je preto veľmi fajn alternatíva pre kvalitné komiksy, ktoré síce nie sú možno až tak zásadné, ale sú rozhodne kvalitné a zábavné. Aj vďaka tomu v Crew vydávajú viacero veľkoformátových komiksov z Európskej tvorby (napr. Wika, Requiem alebo Královská krev). Modrá Crew je momentálne tak populárna edícia, že sa zrýchlilo jej vydávanie zo 4 čísel na 6 čísel za rok, po čom som volal už roky. Aj keď má oproti originálom menší formát, buďme za ňu radi, lebo množstvo komiksov, ktoré v nej vychádzajú by tu inak možno nikdy nevyšli.

Séria Okko sa v MC objavila prvýkrát už v roku 2017 a bolo to tretie číslo edície. Príbeh Japonského Zaklínača Okka a jeho družiny vzbudil záujem a jedná sa o príjemné historické fantasy čítanie. Vo Francúzsku bola táto séria veľmi populárna a celkovo mala 10 čísel, ktoré vychádzali od roku 2005 do roku 2015. Séria sa pravidelne umiestňovala na vrchných priečkach v TOP100 najpopulárnejších komiksov za daný rok vzniku čo dokazuje aj umiestnenie aktuálneho piateho a šiesteho dielu, kde oba obsadili 10. miesto v TOP100 za rok 2009 a 2010. Ja osobne mám túto sériu naozaj veľmi rád, hlavne za neokukané prostredie stredovekého Japonska z roku 1108 z Pajanského kráľovstva. Je plné démonov a rôznych monštier, ktoré sa majú pred róninom Okkom a jeho družinou na pozore. Tentokrát majú za úlohu prísť na záhadu posadnutosti dcéry miestnej vládkyne. Na družinu však čaká veľmi ťažký protivník, s akým sa zatiaľ ešte nestretli…

Autor scenára a aj kresby je veľmi šikovný chlapík Humbert Chabuel, ktorý je známy pod pseudonymom Hub. Zatiaľ má na konte už dokončenú sériu Okko a ešte takmer rovnako populárnu sériu Aslak, ktorá je z vikingského prostredia a má 6 dielov a možno v edícii MC dakedy dôjde aj na ňu. Okrem týchto dokončených sérií má aj rozbehnutú sériu z prostredia Aztékov, ktorá je tiež veľmi populárna a len potvrdzuje, že tento autor má nos na hity. Vráťme sa však k aktuálnemu 29. číslu MC a teda k Okko: Cyklus vzduchu. Prekvapilo ma, aké smerovanie tu príbeh nabral a vlastne som od neho čakal niečo celkom iné, no veľmi dobre som sa bavil. Je tu viacero súbojov, príbeh má skvelú gradáciu a všetci členovia družiny tu dostávajú dostatočný priestor, aj keď postavy mladého učňa a mnícha si občas zamieňam, lebo sú nakreslené veľmi podobne. Inak však pekná kresba a napínavý príbeh, v ktorom dostanú naši hrdinovia poriadne zabrať. Veľmi sa teším na zvyšné dva diely série a dúfam, že to čakanie bude kratšie ako aktuálny trend s trojročnými prestávkami v tejto sérii.

29. komiks v edícii Modrá Crew.

Počet strán: 100

Scenár: Hub, Emmanuel Michalak

Kresba: Hub

4

Nové Okko prináša znovu kvalitný a napínavý príbeh so skvelou kresbou. Veľmi ma táto séria zo stredovekého fantasy Japonska baví a pevne dúfam, že sa dočkáme nasledujúceho dielu skôr ako za tri roky. Ak máte radi Zaklínača, myslím si, že Okko by vás malo baviť. Tentokrát čaká na rónina Okka a jeho družinu veľmi silný súper, ktorý nepozná zľutovanie a celkovo má príbeh skvelú gradáciu.