Edícia Modrá Crew od Crew už má svoje 28. číslo, čo je rozhodne veľký úspech. Vydáva sa od konca roku 2016 a kým dlhé roky sme dostávali 4 čísla ročne, od minulého roka sa zrýchlilo vydávanie na 6 čísiel ročne, čo sa veru často nestáva a dáva to tak nové možnosti aj samotnému nakladateľstvu Crew vo výbere komiksov do tejto edície. Na trhu sa Modrá Crew etablovala ako edícia zaujímavého a pestrého Európskeho komiksu, ktorý u nás predsa len je trochu v ústraní a tieni mangy či superhrdinských komiksov. Som však veľmi rád, že táto edícia funguje a prináša nám stále zaujímavé komiksy rôznych žánrov. Aktuálne číslo obsahuje dokončenie fantasy príbehu Elrik, ktorého tretí diel obsadil v hlasovaní TOP100 komiksov vo Francúzsku 47. miesto a diel štvrtý obsadil v hlasovaní 95. miesto.

Príbeh pokračuje tam kde naposledy skončil. Elrik, ktorého volajú aj Biely vlk bol vládcom kráľovstva Melniboné. Už celé milénium ho držali pri živote a dodávali mu silu rôzne elixíry, mágia a kúpanie sa v krvi panien. Ako však svoje kráľovstvo opustil z dôvodu zrady, tak odvtedy putuje na vlastnú päsť Mladými kráľovstvami a pre svoj čierny meč je nútený prinášať duše mŕtvych, ktoré mu dodávajú aj potrebnú silu…

Tvorcovia zostali tí istí a tak aj teraz sa môžete pripraviť na veľmi vydarenú kresbu, v ktorej sa tvorcovia neboja ukázať veľkolepé fantasy prostredia. Už od vydania prvého dielu vo Francúzsku som tajne dúfal vo vydanie tejto série aj u nás a našťastie som sa dočkal relatívne rýchlo, keďže prvý príbehový cyklus bol dokončený štvrtým dielom v roku 2021. Crew tu tak prvý cyklus tejto známej fantasy na motívy predlohy od Michaela Moorcocka vydali komplet a na ďalšie diely či uzavretie nasledujúceho cyklu si budeme musieť pár rokov počkať. Jedná sa o dospelé fantasy, čo vždy poteší a okrem nekonečného počtu Barbarov Conanov ich u nás zasa tak veľa nie je. Pri čítaní som sa bavil a určite fanúšikom fantasy túto sériu odporúčam.

28. komiks v edícii Modrá Crew.

Počet strán: 112

Scenár: Julien Blondel, Jean-Luc Cano

Kresba: Robin Recht, Julien Telo, Ronan Toulhoat

Redakcia: Filip Gotfrid, Roman Tilcer

4

Máme tu uzavretie prvého príbehového cyklu dospelej fantasy série s názvom Elrik. Znovu tu máme veľmi vydarenú kresbu, ktorá je bohatá na epické fantasy výjavy či prostredia. Príbeh síce nie je až tak silný a putovanie hlavného hrdinu nestrhne, no celkovo sa jedná o vydarené fantasy, ktoré by nemal minúť žiadny fanúšik. Predsa len okrem nekonečného počtu Barbarov Conanov tu veľa dospelých fantasy komiksov v ponuke nemáme.