25 diel edície Modrá Crew, ktorá začala vychádzať v roku 2016 a síce nebolo od začiatku úplne jasné, na aké komiksy sa bude edícia profilovať, hneď od prvých čísel to ovládli komiksy európske, ktoré mali kvalitu, boli zábavné, len sa nehodili do edície Majstrovských diel. Záujem však bol dostatočne veľký a tak edícia prežila až do dnešného dňa a dokonca sa jej zvýšilo vydávanie na viac kusov ročne (malo by to byť až 6 dielov). Celkovo je v edícii Modrá Crew na výber z viacerých žánrov, či už sa jedná o fantasy, sci-fi, western, dobrodružný alebo historický komiks, asi každý si tu niečo dokáže nájsť. Universal War One je sci-fi, ktoré má v Európe takmer až kultový status a musím povedať, že si to milovníci žánru určite musia prečítať. Je to premyslené a zaujímavé 6 dielne netradičné dobrodružstvo.

Predošlá kniha končila zničením planéty Zem a spolu s ňou umreli aj miliardy ľudí. Spoločnosť industriálnych kolónií zvíťazila a zaviedla tvrdý až fašistický režim. Ničivá technológia pohrávajúca si s priestoročasom by mohla preživším pomôcť nájsť si nový domov niekde ďaleko od zničenej planéty Zem. No našich ťažko skúšaných hrdinov čaká ešte neľahký boj plný prekvapení a udalostí, ktoré je naozaj ťažké vstrebať a pochopiť…

Je rozhodne príjemné, že sa tu séria Universal War One dokončila celá v priebehu 4 mesiacov. Človek aspoň nestihne zabudnúť, o čom to vlastne celé bolo. Rozhodne sa mi veľmi páči krok od Crew, že budú túto edíciu vydávať viackrát do roka a dáva im to tak možnosť siahnuť aj po dlhších sériách a nemusia byť ukončené v dvoch dieloch Modrej Crew ako tomu bolo predtým. Universal War One má ukončený príbeh, no autor Denis Bajram sa k sérii vrátil s pokračovaním Universal War Two v roku 2013, ale zatiaľ ho autor ešte neukončil a posledný diel vyšiel v roku 2016. Universal War One 5, 6 má aj tentokrát scenár plný prekvapení a vidieť, že si na príbehu dal autor naozaj záležať. Dáva zmysel, je perfektne premyslený a šikovne sa zahráva s čitateľom. Denis Bajram si to celé aj sám kreslí a koloruje a vidieť na sérii určitý pokrok aj v týchto oblastiach od roku vydania prvého dielu 1998 až po posledný z roku 2006. Spokojnosť a fanúšikovia kvalitných sci-fi by si nemali nechať túto sériu ujsť.

25. komiks v edícii Modrá Crew.

Počet strán: 100

Scenár: Denis Bajram

Kresba: Denis Bajram

4

Universal War One má síce až 6 dielov, ale Crew sa podarilo vydať celú sériu iba za 4 mesiace v edícii Modrá Crew! Bolo to naozaj nezvyčajne rýchle (aj vďaka zrýchleniu vydávania edície) a človek tak aspoň nestihol na príbeh zabudnúť. Ten hrá v celej sérii veľmi silnú úlohu, je prepracovaný, premyslený a vidno, že si na ňom dal Denis Bajram záležať a poriadne si ho celý pripravil. Kvalitné sci-fi s príjemnou kresbou.