Modrá Crew, má už momentálne 24 diel a aj keď ponúka zmenšený formát inak veľkých európskych komiksov, aj tak som za ňu rád. Celkovo je totiž v edícii Modrá Crew na výber z viacerých žánrov, či už sa jedná o fantasy, sci-fi, western, dobrodružný alebo historický komiks, asi každý si tu niečo dokáže nájsť. Naviac sa jedná o naozaj zaujímavé a kvalitné komiksy a neexistuje, že by si tu fanúšik dobrých komiksov niečo nevybral. Je zaujímavé, že v Crew sa rozhodli po rokoch prosíkania vypočuť fanúšikov a zvýšili kadenciu vydávania na 6 kusov ročne. Je to skvelá správa a takto majú možnosť rýchlejšie pokračovať v rozbehnutých sériách a majú aj voľnejšiu ruku v začínaní nových sérií, ktoré už nemusia byť uzavreté v 4 číslach a teda v dvoch dieloch MC. Ako prvým 6 dielnym príbehom je sci-fi Universal War One, ktoré zaberie dokopy 3 diely MC. Jedná sa o starší sci-fi titul, ktorý však má v Európe takmer až kultový status. Séria vychádzala od roku 1998 do roku 2006.

Príbeh rozpráva o roku 2058, kedy ľudstvo kolonizovalo celú slnečnú sústavu. Osídlené planéty sa vzbúrili proti diktatúre planéty Zem a začala sa občianska vojna. Vytvorila sa obrovská čierna stena a ľudia nevedia čo to má znamenať a čo sa vlastne za ňou nachádza. Zistiť to mala banda odsúdených vojakov, ktorí čakajú na vojenský súd. Príbeh druhej knihy a teda tretieho dielu série pokračuje presne tam, kde naposledy skončil a teda naša posádka sa dostala za túto stenu, kde prišli na to, že sa jedná o červiu dieru, ktorá je schopná ničiť celé planéty a ohýbať samotný čas. Naša posádka sa snaží zabrániť zničeniu planéty Zem. Podarí sa jej to?

Universal War One je naozaj kvalitné sci-fi pre tých náročnejších. Je to celé veľmi rozumne napísané a páči sa mi, že scenárista a aj kreslič v jednom Denis Bajram vytvoril nekompromisný príbeh, ktorý svojimi udalosťami dokáže prekvapovať. Nečakajte Hviezdne vojny, tu sa akcie takmer nedočkáte, no silný príbeh a výrazné postavy to má. Denis Bajram sa zlepšuje aj v kresbe každou ďalšou časťou a síce to nepatrí medzi tie najlepšie nakreslené európske komiksy, pozerá sa na to dobre. Ak máte chuť na kvalitné sci-fi a nehľadáte práve Star Trek či Star Wars, tak by ste mohli byť naozaj spokojní. Aj keď sa tu nájdu aj veľkolepejšie scény, je to skôr celé také komornejšie a ľudskejšie. Som zvedavý na poslednú tretiu knihu, ktorá tento príbeh ukončí.

24. komiks v edícii Modrá Crew.

Počet strán: 100

Scenár: Denis Bajram

Kresba: Denis Bajram

4

Universal War One dokazuje aj druhou knihou, že sa jedná o naozaj kvalitné sci-fi. Silný príbeh a výrazné postavy sú hlavnými kladmi tejto série. Nečakajte od toho Star Wars, o veľkolepú akciu tu naozaj nejde. Celé je to komornejšie, ľudskejšie a prekvapivo inteligentné.