Místo činu patrí medzi ranné diela od svetoznámeho komiksového autora Eda Brubakera, ktorý je veľmi obľúbený aj na našom komiksovom trhu. Nakladateľstvo BB/art sa špecializuje okrem iných hlavne na komiksy od tohto autora a tak tu máme postupne za tie roky už celkom slušný počet vydaných komiksov. Místo činu síce nepatrí medzi jeho najznámejšie diela, ale bolo jedným z tých, vďaka ktorým prerazil a získalo si uznanie. Bolo nominované aj na prestížnu cenu Willa Eisnera za najlepší scenár. Medi najznámejšie autorove diela patrí série Criminal, Velvet, Fatale, Zabij, nebo budeš zabit a Zatmívačka. Všetky tieto pecky tu už BB/art vydal a určite sa medzi nimi nestratí ani Místo činu, ktoré vyšlo v brožovanej verzii, ale nechýbajú tu ani zaujímavé bonusy.

Jedná sa o detektívny thriller, v ktorom je hlavnou postavou súkromný detektív Jack Harriman, ktorý aj napriek svojmu mladému veku už za svoj život videl až príliš veľa mŕtvol. Jeho strýko je totiž fotograf, ktorý zachytáva miesta kriminálnych činov a tých už bolo za tie roky naozaj dosť. Aktuálny prípad ho zavedie po stopách zmiznutej osoby. Jedná sa o ženu, ktorá sa neozvala už niekoľko dní a jej sestra a matka už z toho začínajú byť nervózne. Nebude to však vôbec jednoduché a pátranie po nezvestnej osobe zavedie Jacka do konfrontácie s tajomným, ale aj nebezpečným sexuálnym kultom.

Bol som milo prekvapený  aj napriek tomu, že som očakával už typickú autorovu prepracovanosť príbehu a celkovú kvalitu. Predsa len som si myslel, že jedno z jeho ranných diel bude predsa len príbehom slabšie, ale vôbec tomu tak nie je. Už tu vidieť autorovu kvalitu a zmysel pre atmosféru, postavy a aj zaujímavú a nejasnú zápletku. Príbeh našťastie nie je prehnane domotaný, dáva zmysel a spolu s hlavným hrdinom sa vám pomaly prípad rozmotáva. Na kresbe tu ešte s autorom nespolupracuje priamo Sean Phillips, ktorý spolupracoval s Edom na viacerých legendárnych komiksoch a vlastne okrem Velvet na všetkých, ktoré som vyššie spomenul. V prípade komiksu Místo činu spolupracoval ako inker spolu s Michaelom Larkom, ktorý je vedený ako autor kresby a s Brubakerom spolupracoval napríklad na skvelej sérii Gotham Central. Ak máte radi premyslené detektívky, určite si Místo činu užijete. Je to brubakerovská kvalita. Jedná sa o kratšiu jednohubku, komiks má 128 strán, ale z toho 13 strán sú bonusy.

Ak vás komiks zaujal, kúpte ho priamo na stránke Comicspoint.cz.

Počet strán: 128

Väzba: Brožovaná

Scenár: Ed Brubaker

Kresba: Michael Lark

Preklad: Richard Klíčník

Redakcia: Mirka Jarotková, Pavel Kořínek

Vydavateľstvo: BB/art

5

Veľmi vydarená detektívna jednohubka. Ed Brubaker ešte ani raz nesklamal a aj jeho ranná tvorba spĺňa veľmi prísne kritériá kvality a latka bola už v roku 1999 od Brubakera nastavená veľmi vysoko. Ak hľadáte kvalitný detektívny thriller, ste na správnom mieste a určite budete spokojní.