Za hru je zodpovedné malé indie štúdio z Kanady s názvom Hilltop Studios, ktoré založili dvaja najlepší kamaráti. Lil‘ Guardsman je ich prvotina a jedná sa o dosť špecifickú indie hru, akú ste možno ešte ani nehrali. Hráte tu totiž za 12 ročné dievča s menom Lil, ktoré pracuje ako vrátnik pred vstupom do kráľovstva. Rozhodovať budete o osude viac ako 100 rozličných charakterov rôznych rás, z ktorých každý má iné úmysly a nie všetci majú práve tie najlepšie. Vašou úlohou bude rozhodnúť správne o ich vpustení či nevpustení do kráľovstva a verte tomu, že viaceré rozhodnutia ovplyvnia aj nasledujúce dianie. Čiže budete musieť rozhodovať naozaj rozumne a intuitívne. Niečo podobné ste pravdepodobne ešte nehrali a už vôbec nie vo fantasy kulisách plných elfov, orkov, čarodejníkov a iných rás.

Hra sa hrá ako adventúra a teda máte svoj inventár, kde máte pár predmetov, ktoré na vrátnici zabavíte alebo od niekoho dostanete. Ďalej tu máte výbavu predmetov, ktoré vám pomáhajú pri rozpoznaní a preskúmaní návštevníkov, ktorí chcú vstúpiť do kráľovstva. Potom je tu telefón, s ktorým viete zavolať po radu na tri rôzne miesta, no všade je úplne iný charakter vášho pomocníka a popri vašej robote potom riešite aj rôzne iné problémy. Hra je plne 2D kreslená a po vizuálnej stránke je to naozaj veľmi pekné, pestrofarebné a vypadá to celé ako nejaký animovaný film. Hre nechýba ani poriadna porcia humoru a celkovo sa jedná o humornú adventúru a viacerí návštevníci sú naozaj veľmi vydarené postavičky. Hra je plne nadabovaná, čo dobrému zážitku veľmi pomáha. Podobné malé indie hry totiž často dabing neobsahujú a pritom majú naozaj veľa textu, čo je častokrát pri tom čítaní až ubíjajúce a veľakrát mi to už mierne pokazilo skvelý dojem z nejednej hry. Pri Lil‘ Guardsman to nehrozí a dojem je naozaj veľmi dobrý. Ak hľadáte humornú adventúru so zaujímavým prvkom hrateľnosti, máte radi 2D kreslenú grafiku, myslím si, že tu budete naozaj z hry nadšení.

Hrateľnosť je celkovo veľmi príjemná, záleží na vašej dedukcii a jednotlivé hádanky v podobe zámeru návštevníkov sú naozaj prepracované a často zábavne podané. Záleží aj na správnom použití predmetov, lebo použití máte na každého návštevníka obmedzený počet a teda si musíte naozaj premyslieť podľa toho ako sa návštevník predstaví a ako vypadá, že čo je na neho najlepšie použiť. Na niekoho totiž platí detektor kovov, čo odhalí jeho zámer, na niekoho zase platí bič, že sa zľakne a povie viac, ďalej je tu napríklad stroj na pravdu a podobne. Čiže budete musieť rozmýšľať pri tejto hre, ale je to celé v takom príjemnom duchu a nijak to nestresuje alebo nefrustruje hráča. Strávil som pri hre naozaj veľmi príjemný čas, hra má aj celosvetovo vysoké hodnotenia a na Metacritic má priemer z recenzií pekných 84%. Takže neváhajte a určite sa do hry pustite, cena je príjemne nastavená.

Hra vyšla na: PlayStation 5, Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows, Xbox Series X a Series S, macOS, Mac OS.

Žáner: 2D plošinovka.

• 85%
    - 85%
85%

Lil‘ Guardsman je veľmi vydarenou humornou 2D fantasy adventúrou, v ktorej hráte za 12 ročné dievča, ktoré si privyrába ako vrátnik a je len na vašej dedukcii, koho do kráľovstva pustíte alebo nie. Nie každý má totiž tie najlepšie úmysly a stretnete naozaj rôznych návštevníkov ako orkov, elfov, čarodejníkov a rôzne iné rasy. Hrateľnosť je chytľavá, grafika je 2D kreslená a vypadá veľmi pekne a dabing je na prvotriednej úrovni. Naozaj skvelá zábava a hru by ste nemali minúť.