Musím sa priznať, že komiks Lightfall som až do vydania Albatrosom vôbec nepoznal. O to väčšie bolo pre mňa prekvapenie, o aký kvalitný komiks sa jedná. To, že sa jedná o naozaj kvalitný titul potvrdzujú aj nominácie na prestížnu komiksovú Harveyho cenu. Druhý diel série Lightfall bol totiž v roku 2022 nominovaný na najlepší komiks roku 2022 a aj na najlepší detský/mládežnícky komiks roku 2022. Prvý diel vyšiel v roku 2020 a Tim Probert už usilovne pracuje na treťom diely. Podľa peknej  farebnej titulnej obálky komiksu som očakával príjemný dobrodružný fantasy príbeh a presne to som aj dostal. No úprimne som nečakal, že to bude až tak dobré.

Hlavnou hrdinkou príbehu je Bea, ktorá žije so svojím dedkom Prasačím čarodejníkom. Áno, jej dedko je prasa a Bea je človek, vysvetlené to síce zatiaľ úplne nie je, ale v podobných rozprávkových fantasy príbehoch je takéto niečo celkom bežné. Žijú si spolu kľudným životom, vyrábajú elixíry a dávajú pozor na malý plamienok večného svetla. Jedného dňa ide nazbierať Bea do lesa potrebné bylinky a pripáde z vysokého stromu ju zachráni stvorenie s menom Cad. Cad hľadá svoj rod Galdurianov a je vďačný za každé dobrodružstvo. Dedo sa však zatiaľ vyberie skontrolovať pečať Nekľudného spáča a Bea po svojom návrate už nájde len jeho dopis. Bojí sa však o neho, lebo je už starý a príliš často zabúda. Cad sa jej ponúkne, že ho s ňou pôjde hľadať a tak môže dobrodružná cesta začať. Celá krajina je však vo veľkom nebezpečenstve, chce ju totiž pohltiť temnota a Bea ani len netuší, akú veľkú dôležitosť má ten malý plamienok večného svetla, ktorý nosí so sebou…

Komiks má krásne farby a celkovo je kresba na veľmi vysokej úrovni. Vidieť na nej, že sa autor Tim Probert (kresba aj scenár) inšpiroval v kultových anime filmoch od majstra Mijazakiho alebo v komiksoch od Lukeho Pearsona (autor Hildy) či Jeffa Smitha (autor kultového Kůstka). Tim Probert má celý svet veľmi zaujímavo vymyslený, je tu viacero rôznych bytostí a nikdy neviete, čo bude čakať na hlavných hrdinov za ďalším rohom. Putovanie členitou krajinou, boje s obrovskými krabmi či klanom jašteríc, stretávanie rôznych bytostí…to všetko tu naozaj veľmi dobre funguje a ja som bol prekvapený ako dobre sa bavím. Tim Probert stvoril krásny svet, ktorému dal jemný humor podobne ako už spomenutí autori. Hlavní hrdinovia sú sympatickí, Bea má záchvaty úzkosti pri nebezpečenstvách, ale vidieť na nej, že má v sebe veľké odhodlanie a silu a Cad je zasa rodený bojovník. Z komiksu som priam nadšený a veľmi sa teším na druhý diel. Dúfam, že si nájde dostatok čitateľov, je to ideálny darček pre fanúšikov spomenutých autorov a aj pre deti a mládež.

Ak vás komiks zaujal, kúpte ho priamo na stránke ALBATROS.cz.

Počet strán: 256

Scenár: Tim Probert

Kresba: Tim Probert

Preklad: Lukáš Novák

Redakcia: Petra Jasovská, Štěpánka Pašková

Vydavateľstvo: ALBATROS

5

Lightfall 1: Poslední paprsek světla je jedným z najväčších prekvapení tohto roka! Ak ste fanúšikmi Mijazakiho anime filmov, komiksov ako Hilda či Kůstek, toto je jednoznačne komiks pre vás. Veľmi pekné farby, príjemná kresba, jemný humor, zaujímavý fantasy svet a sympatickí hrdinovia. Celkovo som sa bavil nad očakávania dobre. Úplne chápem, že bola táto séria nominovaná na najlepší komiks za rok 2022 na Harveyho cenu.