Je zaujímavé, že herné štúdio Round 8 z Južnej Kórei zatiaľ vytvorilo len free 2 play multiplayerovú hru Bless Unleashed v roku 2020 o ktorej som napríklad ja nikdy nepočul, ale je pravda, že masové online multiplayerové hry zasa nevyhľadávam. Kto by si bol pomyslel, že toto štúdio začne pracovať na akčnej singleplayer RPG s Pinocchiom v hlavnej úlohe a celé to bude na štýl série Dark Souls. Naviac to dopadlo naozaj skvelo a Lies of P sa radí k najlepším hrám zo soulslike žánru, ktoré sa snažilo napodobniť viacero štúdií, no väčšinou sa hrám od FromSoftware (tvorcovia Dark Souls, Demon Souls, Elden Ring) kvalitatívne nepriblížili a jednalo sa len o nadpriemerné tituly. Nedávno sme tu mali Steelrising od Naconu, na ktoré sa Lies of P veľmi podobá, či už svojím zasadením deja ale aj nepriateľmi (umelé stroje/bábky) a ich vzburou proti ľuďom. Lies of P sa však predsa len vydaril o niečo lepšie a ak ste fanúšikom týchto hier, Lies of P si jednoducho musíte zahrať.

O čom to celé vlastne je? Hra je inšpirovaná príbehom o bábke s menom Pinocchio, ktorého vytvoril chlapík s menom Geppetto. Pravdepodobne tento príbeh pozná viacero z vás, predsa len už bol viackrát sfilmovaný. Lies of P však predsa len ponúka svojský pohľad na tento príbeh a teda zobúdzate sa ako Pinocchio v meste Krat, ktoré sa z pekného, prosperujúceho a kľudného mesta zmenilo na mesto plné chaosu a smrti. Máte za úlohu nájsť svojho stvoriteľa a teda Geppetta. Cestou sa však musíte prebojovať rôznymi druhmi mechanoidov, bábok či strojov, ktoré sa zbláznili a začali zabíjať svojich stvoriteľov a teda ľudí. Na svojej ceste bude musieť Pinocchio veľa klamať, aby sa dostal na koniec svojej cesty a stal sa človekom. Príbeh nie je nijak komplikovaný, ale je rozhodne jasnejší ako napríklad v sérii Dark Souls. Na svojej ceste stretnete viacero rozličných postáv, ktoré vám pomôžu alebo aj uškodia. V Hotely Krat budete mať svoje stanovište, odkiaľ budete vyrážať do rôznych kútov a v tomto hotely bude aj viacero postáv, u ktorých sa napríklad môžete levelovať, nakupovať alebo vylepšovať zbrane či svoje schopnosti.

Hra je výrazným spôsobom inšpirovaná Dark Souls sériou, ale ja mám tieto hry veľmi rád a sú pre mňa strašne návykové a preto som sa na Lies of P dosť tešil a keď som videl prvé recenzie, že hra dopadla naozaj dobre a priemer recenzií bol okolo 80%, tak mi bolo jasné, že si to zahrať musím. V prvom rade musím uznať, že hra vypadá graficky veľmi pekne a modernejšie ako spomenuté hry od FromSoftware. Naviac je hra perfektne optimalizovaná a celkovo beží bez nejakých problémov a bugy som v hre tiež nijaké nenašiel. Za túto vyladenosť klobúk dole. Hra má viacero totožných herných mechanizmov ako spomenuté hry, napríklad tu máme tiež bonfire na ukladanie, resetovanie sveta a rýchle cestovanie. Ďalej sú tu tiež akési duše padlých nepriateľov, ktoré zbierate a vďaka ktorým obchodujete či sa levelujete. Ak umriete, všetky duše strácate a ostanú na mieste vášho úmrtia a musíte ich získať naspäť alebo ich ďalšou smrťou stratíte. Samozrejme tieto mechanizmy už poznajú fanúšikovia týchto hier a tak nejak s tým aj počítajú a nemajú to tvorcom za zlé, že ich majú tiež. Tvorcovia si vymysleli do Lies of P viacero vlastných vecí, máte tu mechanické ruky, z ktorých každá má iné schopnosti. Ďalej sú tu zbrane, ktoré viete rozoberať a kombinovať sekaciu časť s rukoveťou/držiakom. Toto sú asi najväčšie novinky a odlišnosti od iných podobných hier. Inak je to naozaj podobné, prehľadávate prostredia, zabíjate nepriateľov a porážate ťažkých bossov. Hra však nemá žiadny multiplayer a ani kooperáciu ako Dark Souls a tak si musíte poradiť v bojoch úplne samy. Obtiažnosť je dosť vysoká a umierať rozhodne budete, lebo hlavne niektorí z bossov dajú poriadne zabrať. Čo trochu zamrzí, je väčšia lineárnosť u tejto hry, tých možností kam ísť veľa nie je a väčšinou máte len jednu cestu a nestáva sa tak ako u DS série, že ak je to pre vás niekde ťažké, tak idete do úplne inej lokality hry a skúste to tam, vylevelujete sa viac a potom aj tá ťažšia pasáž bude ľahšia. Tu proste väčšinou máte len jednu cestu a síce sú úrovne plné uličiek, no tiež tu nie je nejak veľa iných ciest. V každom prípade to však nepokladám za mínus hry, aj trochu lineárnejšie hry sú v tomto žánri vítané.

Celkovo veľmi milé prekvapenie, boje sú dobre zvládnuté, chytľavá hrateľnosť, pekná grafika a množstvo rozličných nepriateľov a ťažkých bossov, ktorí vám dajú zabrať. Ak máte podobné hry radi, Lies of P je skvelou voľbou, ktorú si jednoducho musíte zahrať. Ja som sa bavil kráľovsky a je to naozaj perfektný klon souls hier. Hru nájdete aj v Game Passe.

Hra vyšla na: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox One, Xbox Series X a Series S, Project xCloud, macOS, Microsoft Windows.

Žáner: Akčné RPG ako Dark Souls.

• 90%
    - 90%
90%

Lies of P patrí jednoznačne k tým najlepším zástupcom žánru akčných RPG na štýl hier Dark Souls. Bolo ich tu už viacero a veľa z nich bolo len nadpriemerných. Lies of P sa môže hrám od FromSoftware smelo postaviť a síce je lineárnejší, no hrateľnosťou je návykový a perfektne zvládnuté má boje a aj svet, jeho fungovanie a nepriateľov. Naviac je hra perfektne optimalizovaná a graficky pekná. Ak máte podobné hry radi, Lies of P si jednoducho musíte zahrať.