Slávny a vlastne aj tak trochu kultový komiks Lazarus konečne začal vychádzať aj u nás a postaralo sa o to naše obľúbené nakladateľstvo Crew. Už 11 rokov ubehlo od vydania originálu  v USA a už odvtedy sa množili prosby na Crew, aby to vydali aj u nás. Stále však v Crew odpovedali buď odmietavo alebo vyhýbavo. Lazarus je jeden z najslávnejších komiksov od vydavateľstva Image Comics a podľa mňa bolo len otázkou času, kedy sa konečne dočkáme aj českého vydania. Nakoniec sme sa teda dočkali. Séria u nás vychádza v brožovanej tenšej verzii, z ktorej prvý diel má 104 strán a teda sa nejedná o väčšie a hrubšie komplety ako tomu bolo v prípadoch Paper Girls alebo Sweet Tooth, ktoré mali okolo 300 strán a boli tak aj výrazne drahšie, čomu sa v Crew predsa len snažia vyhýbať. Ich politika je totiž už dlhé roky taká, že chcú komiks dostať medzi čo najviac ľudí, aby si ho čo najviac čitateľov mohlo dovoliť kúpiť a preto nerobia politiku drahých zberateľských komiksov ako niektoré iné nakladateľstvá. Je sympatické, že sa cenu snažia držať čo najnižšie a síce môžeme polemizovať, či by sa Lazarus séria predávala u nás lepšia ako komplet, ale v Crew to vydávanie predsa len už majú dlhé roky odskúšané a vedia čo sa im oplatí najviac.

Príbeh tejto série je dosť netradičný a síce je inšpirovaný rôznymi inými dielami, má istú originalitu. Svet už nie je rozdelený zemepisnými alebo politickými hranicami. Hranice sú teraz finančné a bohatstvo tu znamená moc. Hranice teraz určujú bohaté vládnuce rodiny a o všetkých, ktorí týmto rodinám slúžia je postarané, ostatní sú chamraď. Tieto rodiny medzi sebou obchodujú či bojujú a každá má svojho Lazara. Je to meč a štít rodiny, ktorý ju ochraňuje. Jedná sa vlastne o dokonale vycvičeného terminátora, ktorého rozhodne nie je ľahké zabiť, no on alebo ona dokážu zabíjať vojakov po stovkách. Jedným z takých je aj naša hlavná postava príbehu a to perfektne vycvičená Forever.

Príbeh tretieho dielu je už značne zamotaný a príbeh sa vyvíja a komplikuje. Scenáristom série je slávny Greg Rucka a Lazarus patrí celkovo k jeho najslávnejším komiksovým dielam. Okrem tejto série však spolupracoval aj s Edom Brubakerom na sérii Gotham Central, spolupracoval na komikse zo Star Wars univerza alebo písal sériu s Wonder Woman. Tých komiksových sérií má však za sebou už viacero a určite sa tu v budúcnosti ešte niečoho od neho dočkáme. Séria Lazarus povyhrávala aj prestížne komiksové ceny a ten príbeh je naozaj prepracovaný a má hneď niekoľko zaujímavých zvratov. Tretí diel je výrazne konverzačný a akcie je tu pomenej, no za to poteší finále tretieho dielu, v ktorom na nás čaká napínavý súboj na niekoľko strán. Som zvedavý na ďalšie pokračovanie príbehu.

Počet strán: 152

Scenár: Greg Rucka

Kresba: Michael Lark, Brian Level

Farby: Santiago Arcas

4

Aj tretí Lazarus pokračuje v scenáristickej krasojazde Grega Rucku a síce je tentokrát príbeh takmer bez akcie (no finálny súboj sa odohráva na niekoľkých stranách a stojí naozaj za to), stále to dobre funguje práve vďaka kvalitnému scenáru. Ak ste stále do tejto sérii nenaskočili, určite neváhajte a veľká vďaka Crew, že sa to tu rozhodli vydávať.