Slávny a vlastne aj tak trochu kultový komiks Lazarus konečne začal vychádzať aj u nás a postaralo sa o to naše obľúbené nakladateľstvo Crew. Už 10 rokov ubehlo od vydania originálu a už odvtedy sa množili prosby na Crew, aby to vydali aj u nás. Stále však v Crew odpovedali buď odmietavo alebo vyhýbavo. Lazarus je jeden z najslávnejších komiksov od vydavateľstva Image Comics a podľa mňa bolo len otázkou času, kedy sa dočkáme českého vydania. Nakoniec sme sa teda dočkali. Séria u nás vychádza v brožovanej tenšej verzii, z ktorej prvý diel má 104 strán a teda sa nejedná o väčšie a hrubšie komplety ako tomu bolo v prípadoch Paper Girls alebo Sweet Tooth, ktoré mali okolo 300 strán a boli tak aj výrazne drahšie, čomu sa v Crew predsa len snažia vyhýbať. Je sympatické, že sa cenu snažia držať čo najnižšie a komiksy chcú vydávať pre čo najširšie publikum a nie len pre zberateľov.

Príbeh tejto série je dosť netradičný a síce je inšpirovaný rôznymi inými dielami, má istú originalitu. Svet už nie je rozdelený zemepisnými alebo politickými hranicami. Hranice sú teraz finančné a bohatstvo tu znamená moc. Hranice teraz určujú bohaté vládnuce rodiny a o všetkých, ktorí týmto rodinám slúžia je postarané, ostatní sú chamraď. Tieto rodiny medzi sebou obchodujú či bojujú a každá má svojho Lazara. Je to meč a štít rodiny, ktorý ju ochraňuje. Jedná sa vlastne o dokonale vycvičeného terminátora, ktorého rozhodne nie je ľahké zabiť, no on alebo ona dokážu zabíjať vojakov po stovkách. Jedným z takých je aj naša hlavná postava príbehu a to perfektne vycvičená Forever. Je to Lazarus rodiny Carlyleovcov.

Druhý diel ponúka nové postavy a aj príbehovú linku, v ktorej sa snažia Joe a Bobbie dostať na selekciu do rodiny Carlyleovcov. Musia však prejsť 800 kilometrov do Denveru a okrem nich tam mieri tisíce iných ľudí. Selekcia spôsobí, že sú vyvolení vybratí medzi nevolníkov rodiny a síce jej musia slúžiť, no je o nich dobre postarané. Lazarus Forever sa medzi tým musí vysporiadať so zradou ale musí aj odhaliť teroristu, ktorý chce odpáliť na veľkej rodinnej selekcii bombu. Okrem týchto dvoch príbehových liniek, kedy v jednej sledujeme nové postavy mieriace na selekciu a v druhej Forever a jej trampoty, tak tu máme aj ukázané niečo z jej minulosti, aby sme lepšie spoznali jej charakter. Znovu je zachovaný kvalitný scenár a kresba, aj keď tentokrát je tempo príbehu príliš nevyrovnané a veľa dôležitého sa tu toho neudeje. Som zvedavý na tretí diel, či sa tam dej poriadne rozbehne, lebo úvodný diel do série bol perfektný a tento druhý to všetko trochu spomalil. Inak však kvalita.

Počet strán: 128

Scenár: Greg Rucka

Kresba: Michael Lark, Brian Level

Farby: Santiago Arcas

4

Po perfektnom úvodnom diely do série nastáva tentokrát výrazné spomalenie deja. Je to stále kvalitne napísané a nakreslené, ale má to značne nevyrovnané tempo. Inak je to však veľmi zaujímavo vymyslené a som zvedavý, ako bude príbeh pokračovať.