Kůstek je kultová komiksová séria, ktorá vyšla vo viac ako 30 krajinách po celom svete a len v Severnej Amerike sa predalo viac ako 8 miliónov výtlačkov. Komiksy dostali množstvo ocenení, medzi nimi aj 10 ocenení Willa Eisnera a 11 Harvey cien. Vydavateľstvo Crew tu už túto sériu síce raz celú vydalo v brožovanej verzii a čiernobielo, no povedali si, že je to natoľko dobrá séria, že ju tu vydajú ešte raz v pevnej väzbe a farebne a hlavne mladšia generácia to určite ocení.  Na tejto sérii vyrástlo vo svete viacero generácií a celkovo má kultový status. Autor Jeff Smith tu mieša komédiu inšpirovanú starými animovanými seriálmi a mieša ich s temnou fantasy na štýl Pána prsteňov. Príbeh rozpráva o troch bratrancoch, ktorí boli vyhnaní z mestečka a stratili sa v divočine. Zablúdili až tak, že sa ocitli v nebezpečnom svete priateľských drakov, večne hladných krysákov, obrovských včiel a agresívnych babičiek. Síce boli prvé diely ešte uvoľnenejšie a jeden vtípek striedal druhý, postupom atmosféra stále viac hustla, temnela a ku koncu je to už seriózne fantasy.

Koruna z rohů uzatvára tento príbeh a celú sériu a nečakajte otvorený koniec. Prvý diel tohto farebného vydania série vydali v Crew v roku 2018 a teraz sa im podarilo priniesť farebné spracovanie do konca a máme tu tak ďalšiu ukončenú sériu. Vďaka Crew za to! V poslednom diely už hneď od začiatku zúri dlho očakávaná vojna. Krysáci útočia na hradby kráľovského mesta v obrovskom počte a obrana je poriadne preťažená. Všetky hlavné postavy sa snažia hradby ubrániť, ale predsa len dôjde k udalostiam, že sa budú musieť znovu rozdeliť. Trnka sa rozhodne z hradieb ujsť, chce totiž nájsť magický predmet, ktorý by mohol celú vojnu vyhrať, jedná sa o Korunu z rohov a Ferdo jej pravdaže pôjde na pomoc.

Celá séria sa teda končí týmto posledným dielom a nečakajte otvorený koniec. Sám som bol trochu koncom prekvapený, čakal som to trochu inak. Jedná sa však o kvalitnú sériu, ktorá začínala vlastne ako komediálny titul miešaný s fantasy aby skončil ako právoplatné seriózne fantasy, v ktorom bolo už ku koncu tých vtípkov veľmi málo. Jeff Smith stvoril naozaj unikátne dielo a vôbec sa nečudujem, že ho milujú milióny čitateľov na celom svete. Som rád, že to Crew vydali znovu v pevnej väzbe a farebne, takto to má naozaj väčšiu šancu zaujať aj mladších čitateľov, pre ktorých to je primárne celé určené.

Počet strán: 220

Scenár: Jeff Smith

Kresba: Jeff Smith

Preklad: Michael Bronec

Redakcia: Filip Gotfrid, Andrea Nekvapilová, Jiří Pavlovský

4

Posledný diel kultovej série, ktorá si získala srdcia miliónov čitateľov po celom svete. Jeff Smith vytvoril perfektné a zapamätateľné postavy, ktoré si veľmi ľahko obľúbite, v prvých dieloch striedal jeden vydarený vtípek za druhým a postupne dodával celému tomuto fantasy príbehu vážnosť. Posledný diel je už v podstate seriózne fantasy. Kvalitná séria a som rád, že sa ju tu podarilo Crew vydať znovu celú, ale tentokrát farebne a v pevnej väzbe. Tak snáď aj u nás očarí generácie mladších čitateľov.