Americký autor Geof Darrow je u nás známy hlavne komiksom z roku 2013, keď mu u nás vyšla kultová Drsná škola, ku ktorej napísal scenár slávny Frank Miller. Kovboj ze Šaolinu: Sakra trek je však ešte bláznivejšie dielo a poviem pravdu, že som tento komiks nepoznal, no veľmi ma zaujal svojou detailnou kresbou a tým, že sa jedná o poriadne odľahčené dielo. Sakra trek mi sadol sakra neuveriteľne! Som veľmi milo prekvapený a už som si niektoré scény komiksu prešiel viackrát a stále som sa uchechtával. Geof Darrow si najviac váži z komiksového odvetvia Moebia a Franka Millera a s oboma spolupracoval! Kto si toto môže povedať? Veľa tých ľudí asi na svete nebude. K tomu pracoval na všetkých štyroch dieloch filmovej série Matrix a keby vám to nestačilo, má veľmi rád japonskú kultúru, humor a spaghetti westerny.

Kovboj ze Šaolinu: Sakra trek je plný humoru tak absurdného, že som sa občas musel pozastaviť a niektoré scény si prečítať či pozrieť znova. Príbeh tu síce je, ale nehrá nejak veľkú úlohu, keďže je to hlavne o putovaní po púšti a stretávaní rôznych postáv, ktoré chcú nášho hlavného hrdinu zabiť. Kovboj je prevažne mĺkvi, no cestuje na ukecanom oslovi, ktorý má najväčší strach pred pomstychtivou andulkou, ktorá mu chce vletieť do zadku a zahniezdiť sa mu v mozgu. Celá kniha je zložená z dlhších a poriadne bizarných epizód. Všetko je to pospájané putovaním Kovboja zo Šaulinu a jeho osla a zažívajú na svojich potulkách po púšti rôzne situácie, v ktorých im pôjde prevažne o život a vždy sa nájde niekto, kto ich bude chcieť zabiť. Či už to bude krab, ktorý ovláda džiu-džitsu alebo skôr kung-fu, rapujúci démoni, ľudožravé žraloky alebo dlhý zástup banditov, ktorý sa tiahol na 10 strán komiksu. Každý chce nášho hrdinu zabiť a každý to bude mať sakra ťažké!

Veľmi dobre som sa bavil a uchechtával som sa priam neustále. Komiks je neskutočne napchatý humorom, rôznymi odkazmi, hláškami a síce chápem, že je takýto humor dosť špecifický a baviť sa určite všetci čitatelia nebudú, je mi ich úprimne ľúto. Prečo? Lebo prišli o sakra skvelú zábavu! Geof Darrow si ide jednoducho svoje, úplne slobodne, bez hraníc, nič mu nie je sväté a robí si srandu z toho, na čo má práve chuť. Je to natrieskané akciou, krvavými súbojmi, neustále odlietavajú nejaké končatiny a stále sa mláti náš pupkatý hlavný hrdina s niekým iným. Autor si to celé napísal a nakreslil sám a obdivujem tú jeho kadenciu vtipov, či už slovných alebo vizuálnych. Už len ten milý úvod s jaštericou, ktorá behá po púšti za zvukov čok čok čok a následné prvé zlikvidovanie banditov, ktorí nedopovedali svoje vety a tak všetci len hovoria Já, Já, Já… ma tak zabavil, že som sa okamžite správne naladil na autorov humor a náramne sa bavil až do konca. Je síce pravda, že prostredný súboj proti pánovi Parádovi a dvom rapujúcim démonom mi prišiel už zdĺhavý, no na druhýkrát ma bavil celý aj ten. K tomu perfektná kresba plná tých najmenších detailov. Je radosť sa na to všetko pozerať, deje sa toho na niektorých paneloch naozaj veľmi veľa a na niektoré vtípky som možno neprišiel ani pri druhom čítaní. Musím pochváliť aj perfektný preklad a veľmi pekné prevedenie knihy. Dúfam, že sa dočkáme od Comics Centra aj pokračovania.

Ak vás komiks zaujal, kúpte ho na stránke Komárovo knihkupectví – Skvelý obchod s veľkou ponukou kníh, komiksov…

Počet strán: 208

Scenár: Geof Darrow

Kresba: Geof Darrow

5

Humor je dosť špecifický a baviť sa určite všetci čitatelia nebudú, je mi ich však úprimne ľúto. Prečo? Lebo prišli o sakra skvelú zábavu! Ja som sa chytil už od prvej strany s pobehujúcou jaštericou a bavil som sa náramne až do konca. Je to tak natrieskané humornými nápadmi či už slovnými alebo vizuálnymi, že som sa v jednom kuse uchechtával. Plno bizarných situácií, skvelo preložené hlášky a perfektná detailná kresba. Veľmi dobre som sa bavil a málokedy sa mi po dočítaní komiksu stáva, že si ho dám hneď s radosťou celý znova. Tu sa to stalo.