Americký autor Geof Darrow je u nás známy hlavne komiksom z roku 2013, keď mu u nás vyšla kultová Drsná škola, ku ktorej napísal scenár slávny Frank Miller. Prvý Kovboj ze Šaolinu s názvom Sakra trek je však ešte bláznivejšie dielo a v humore a aj hravej kresbe možno išiel Darrow ešte ďalej. Prvá kniha u náš vyšla v minulom roku od Comics Centra a vyvolávala poriadne zmiešané ohlasy. Hlavne na komiksovej databáze bolo množstvo kritických ohlasov, ale mne to napríklad celé maximálne sadlo a dal som bez premýšľania plné hodnotenie, keďže som sa neustále uchechtával a bavil ma všadeprítomný drzý humor a vydarená hravá kresba plná detailov. Inak samotný autor Geof Darrow si najviac váži z komiksového odvetvia Moebia a Franka Millera a s oboma spolupracoval! K tomu pracoval na všetkých štyroch dieloch filmovej série Matrix a keby vám to nestačilo, má veľmi rád japonskú kultúru, humor a spaghetti westerny.

Ako som už spomenul, prvá kniha mi prekvapivo veľmi sadla a fakt som sa kráľovsky bavil. Práve preto som sa na druhú knihu tešil a bol som zvedavý, čo si autor vymyslel tentokrát. Veru, znovu ma dostal, aj keď úplne iným spôsobom. Už názov napovie veľmi veľa – Libová sekačka je to totiž celú knihu. Ak sa vám páčila prvá kniha, pravdepodobne si to užijete aj tentokrát, aj keď s dočítaním skončíte výrazne rýchlejšie ako naposledy. Je tu totiž na celých 144 stranách len pár slov, najviac ich je v ukecanom zhrnutí deju z predošlej knihy, ale potom už je to za celú knihu len pár viac-menej sprostých slov alebo citoslovcií ako uf a hek a okrem toho si už veľmi nezačítate. Miesto toho nám však Darrow ponúka naozaj libovú sekačku! Vlastne po pár stranách sa rozbehne poriadne krvavý masaker, v ktorom účinkuje náš hlavný hrdina Kovboj zo Šaolinu a poriadna horda hladných nemŕtvych. Kým ich všetkých zmasakruje, tak to chvíľu potrvá a tak tu máme možno najdlhšiu akčnú scénu bez slov, akú si vôbec z komiksu pamätám. Kresba je aj tentokrát hravá a plná rôznych rozkošných krvavých detailov, ale aj rôznych somariniek ako napríklad rozličné tetovania na nemŕtvych alebo rôzne nápisy na okolitých kameňoch. Celý komiks je teda vlastne jedna veľká krvavá sekačka a mne to prišlo vtipné aj tentokrát a Darrow ma bavil. Samozrejme je to však predsa len slabšie ako naposledy, keďže je to fakt celé len o masakrovaní zombíkov a chýbala mi tá rozmanitosť prostredí, vtípkov, rozličných postáv či monštier z prvej knihy.

Ak vás komiks zaujal, kúpte ho na stránke Komárovo knihkupectví – Skvelý obchod s veľkou ponukou kníh, komiksov…

Počet strán: 144

Scenár: Geof Darrow

Kresba: Geof Darrow

4

Kovboj ze Šaolinu ma v prvej knihe neskutočne bavil, či už všadeprítomným humorom alebo hravou kresbou, smial som sa počas celého komiksu. Nechápal som, že to toľkým čitateľom nesadlo, ale ja som bol nadmieru spokojný a komiks som odporúčal všade kde som mohol. S druhou knihou už je to však výrazne zložitejšie, Geof Darrow tu ide vo svojej drzosti ešte ďalej a celú knihu tu máme len sekačku, ale pre mňa fakt libovú! Jasné, dočítate to celé rýchlejšie ako poviete borůvkový koláč, keďže tu nie sú takmer žiadne slová, ale za to je tu poriadne krvavá zombie sekačka. Hravé je to tentokrát už len tou kresbou, ale nemôžem povedať, že by som sa nebavil.