Pre tých ktorí nevedia, tak autor scenára ku komiksu Košík plný hlav Joe Hill je synom najznámejšieho hororového spisovateľa Stephena Kinga a veru po otcovi talent zdedil. Joe Hill sa pravidelne venuje písaniu komiksových scenárov a má za sebou hneď niekoľko výrazných a veľmi kvalitných titulov. Úplne bude stačiť ak za všetky komiksy spomeniem sériu Zámek a klíč (vznikol aj seriál od Netflixu) a každému by malo byť hneď jasné, že tento chlapec vie písať. Pevne dúfam, že tu od neho postupne vyjde aj ďalšia jeho tvorba, lebo jeho scenáre obsahujú zaujímavé nápady a jednoducho vie písať naozaj pútavo. Okrem komiksov píše aj poviedky a viaceré už boli sfilmované – napr. Čierny telefón alebo Rohy. Autor má dokonca svoju vlastnú komiksovú edíciu Hill House Comics, ktorá patrí pod DC a konkrétnejšie pod edíciu Black Label, ktorú vydáva pravidelne aj Crew. Black Label je celkovo veľmi fajn edícia, lebo superhrdinské príbehy tam majú šmrnc a tvorcovia si v nich môžu dovoliť podstatne viac ako v normálnych edíciách a vznikajú tu aj svieže komiksy nesuperhrdinské ako je práve Košík plný hlav.

O čom je príbeh? Hlavnou hrdinkou je June Branchová, ktorá chodí s Liamom, čo na ostrove Brody pracuje ako letná posila pre políciu. Liam je už však na konci sezóny, leto totiž práve skončilo, ale aj tak chce tunajšej polícii pomôcť, z väzenia totiž ušla štvorica nebezpečných väzňov. Tí prepadnú v noci dom, v ktorom Liam a June spia a Liam je následne unesený, lebo od neho niečo títo grázli potrebujú. June si v dome ako obranu pred grázlami nájde starú vikingskú sekeru, ktorá však má špeciálne účinky, keď odsekne grázlovi hlavu, hlava stále žije a dokáže rozprávať. Vydáva sa teda po stopách svojho uneseného priateľa aj spolu s hovoriacou odseknutou hlavou…

Tento komiks rozhodne poteší fanúšikov hororov z 80. rokov a Joe Hill je na základe tohto príbehu určite ich veľkým fanúšikom. Jedná sa o slasher, ktorý naozaj ako keby vznikol v 80. rokoch a úplne mi pred očami behal podarený film z tohto obdobia. Má to vydarenú temnú atmosféru, nechýba tomu celému drzosť a humor. Naviac hlavná hrdinka je sympatická a naozaj som jej fandil. Je tu aj viacero veľmi vydarených hororových scén, ktoré naozaj ako keby vypadli z hororových filmov. Naviac ten prvok hovoriacich hláv dáva príbehu potrebný zaujímavý šmrnc. Veľmi dobre som sa bavil a musím pochváliť aj šikovný scenár, ktorý je aj napriek snahe predvídateľný. Jediné, čo mi vadilo, je možno až príliš veľa dlhých príbehových vysvetľovačiek pred koncom príbehu. To mi trochu ubralo vietor z plachiet, ale inak naozaj skvelé čítanie a jeden z komiksov tohto roka. Poteší aj vydarená kresba, ktorá sa k príbehu perfektne hodí a obsahuje viaceré rozkošné krvavé scény.

Počet strán: 184

Scenár: Joe Hill

Kresba: Leomacs, Riccardo La Bella

Preklad: Jan Kukrál

Redakcia: Filip Gotfrid, Jolana Tichá

5

Joe Hill znovu dokázal, že po svojom otcovi zdedil nemalý talent. Košík plný hlav má veľmi vydarenú atmosféru hororových slasherov z 80. rokov, sympatickú hlavnú hrdinku, vydarenú kresbu a hneď niekoľko rozkošných hororových scén. Škoda toho, že tesne pred koncom nastáva dlhšie vysvetľovanie príbehu, ktoré mi predsa len trochu zobralo vietor z plachiet. Inak však dokonalá zábava.