Nečakal som to, že za hranicami mojej krajiny bude tak veľký vojenský konflikt. Na Ukrajine som bol predtým viackrát a nikdy by som si nepomyslel, že bude táto krajina napadnutá a jej ľud bude z krajiny vo veľkom utekať. Ostro tento konflikt z Ruskej strany odsudzujem a vôbec sa mi nepáči, že som sa niečoho takéhoto dožil. Myslel som si naivne, že 2. svetová vojna bol posledný veľký vojenský konflikt v blízkych európskych krajinách na dlhé desaťročia a síce ten pokoj nejakú dobu vydržal, Rusko pred dvoma rokmi napadlo svojho suseda. Už sú to 2 roky a je pre nás naozaj ťažko predstaviteľné, čím všetkým si obyvatelia, ale aj vojaci prechádzajú a ostáva len dúfať, že sa to čím skôr nejak mierovo ukončí. Snáď to nebude pokračovať aj ďalej a vojna sa nepresunie aj na iné štáty.

Nápad na vytvorenie komiksu o tejto hroznej vojne a jej následkoch na civilné obyvateľstvo bol určite zaujímavý a to hlavne tým, že sa jedná o dobročinný nápad. Všetky peňažné výťažky z predaja komiksu totiž putujú priamo na humanitárnu pomoc Ukrajine, čo je veľmi pekné gesto. Stretlo sa tu na komikse viacero zaujímavých komiksových mien, či už sa jedná o scenáristov alebo kresličov, mená ako Alex Ross, Stan Sakai, Bill Sienkiewicz alebo Matt Wagner niečo hovoria snáď každému komiksovému nadšencovi. Celkovo však na komikse pracovalo niekoľko desiatok umelcov a v komikse nájdete 15 krátkych príbehov na tému vojny Ukrajina – Rusko. Na posledných stranách potom nájdeme politické kresby a aj galériu obálok. Celkovo sa jedná o kvalitný komiks a niektoré príbehy sú naozaj veľmi silné a najviac ma bavili Usagi Yojimbo, Semínka naděje, Rocketeer a Tulák Groo. Zlé nie sú však ani tie ostatné a iným čitateľom možno zasa sadnú práve úplne iné príbehy ako mne. Jedno je však isté, určite si tu každý nájde aspoň jeden, ktorý ho niečím zasiahne. Všetci umelci komiks vytvorili bez nároku na honorár.

S komiksom som spokojný a a bol som až milo prekvapený, ako dobré niektoré tie krátke príbehy boli.

Počet strán: 120

Scenár: Sergio Aragonés, Kurt Busiek, Howard Chaykin, Michael Cherkas, Colleen Doran, Mark Evanier, Emil Ferris, Larry Hancock, John Layman, Gabriel Rodriguez, Stan Sakai, Walter Simonson, Louise Simonson, Jill Thompson, William Tucci (Billy), Matt Wagner, Mark Waid

Kresba: Brent Eric Anderson, Sergio Aragonés, June Brigman, Howard Chaykin, Michael Cherkas, Colleen Doran, Emil Ferris, Rob Guillory, Gabriel Rodriguez, Stan Sakai, Liam Sharp, Walter Simonson, Jill Thompson, William Tucci (Billy), Matt Wagner, Mark Waid

Preklad: Ľudovít Plata (Turlogh)

Redakcia: Dagmar Garciová, Jolana Tichá

4

Komiks pro Ukrajinu obsahuje 15 krátkych príbehov na tému aktuálnej vojny na Ukrajine. Pracovalo na ňom niekoľko desiatok umelcov, z ktorých viaceré mená komiksoví nadšenci určite dobre poznajú. Mne sadlo hneď niekoľko príbehov, ktoré boli podľa mňa naozaj silné, ale určite si tu nájde každý čitateľ ten svoj príbeh, ktorý ho najviac dostane či už svojou kresbou alebo scenárom. Pekný komiksový projekt a ostáva len dúfať, že sa jeho predajom podarí humanitárne pomôcť čo najviac a že tento konflikt už konečne skončí.