Džunži Itó je svetoznámy autor hororovej mangy, ktorá rezonuje aj u nás a autor si tu získal značnú popularitu. Samozrejme zaslúžene, lebo sa naozaj jedná o kvalitné hororové čítanie a ak ste fanúšik, určite sa pozrite na e-shop Crew, kde toho nájdete viac a všetko naozaj stojí za prečítanie. U mňa zatiaľ jednoznačne vyhráva hlavne súborné vydanie jeho možno aj najslávnejšieho hororového počinu a to titul Spirála, ktorý ponúka perfektnú hororovú zábavu plnú nechutností. Ako fanúšik hororu som bol však potešený od tohto autora viackrát a musím uznať, že tento žáner naozaj ovláda ako málokto iný. Aj scenármi, v ktorých má zaujímavé námety, ale aj kvalitnou kresbou, v ktorej nájdete veľkú hromadu hororových výjavov. Na titule Kočičí deníky hneď vidíte hlavne v kresbe, že je to aj tentokrát naozaj Džunži Itó, ale scenárom a vlastne aj žánrom je to niekde úplne inde, ako jeho predošlá tvorba, ktorá u nás vyšla.

Tentokrát sa totiž vôbec nejedná o horor, čo určite prekvapí nejedného fanúšika tohto autora. Kočičí deníky sú skôr humornou mangou zo života, ktorú ocenia hlavne milovníci mačiek. Manga je autobiograficky ladená a vystupuje tu ako autorova snúbenica/manželka, tak aj jeho dve mačky Jon a Mú. Ak od tejto mangy budete čakať horor na základe autorovho mena, môžete byť nepekne sklamaní, aj keď isté hororové prvky tu sú, u tohto autora to už asi inak ani nejde. Hlavne zo začiatku je tu niekoľko výjavov, ktoré sú rozhodne hororové a ak o mange nič neviete, môžu vás naozaj hororovo naladiť. Jednotlivé príhody sú však potom už skôr humorne ladené, ale autor samotný okrem hororov napísal aj viacero humornej mangy a preto to vlastne u neho nie je úplne prekvapením, aj keď na našom trhu si zatiaľ jeho tvorbu spájajú fanúšikovia výhradne s hororom. Rozhodne však upozorňujem, že od toho treba čakať humornejší príbeh zo života s mačkami. Sám mačky doma nemám, ale mám s nimi bohaté skúsenosti a počínanie hlavných postáv som vo viacerých prípadoch chápal, aj keď je samozrejme často výrazne zámerne prehnané. Vo väčšine prípadov sa jedná o to, že samotný autor (ktorý je v príbehu hlavnou postavou pod menom Déčko) závidí, že mačky majú radšej jeho partnerku a je z toho značne rozčarovaný. Postupne si k mačkám hľadá cestu a tiež ho aj mačky postupne majú stále radšej. Zo začiatku sa autor mačiek veľmi obáva a hlavne tu sa nachádza viacero hororových výjavov (nočná mora), lebo má o mačkách viacero predsudkov a má z nich aj tak trochu strach. Keď som sa odosobnil od toho, že ma v tomto titule horor fakt nečaká, tak som sa začal aj celkom dobre baviť a Džunži Itó to naozaj ohľadom mačiek celkom humorne trafil. Pre milovníkov humornej mangy a špeciálne pre milovníkov mačiek je to povinnosť.

Počet strán: 132

Scenár: Džunži Itó

Kresba: Džunži Itó

Redakcia: Tereza Micková, Andrea Nekvapilová

4

Výrazne iný Džunži Itó, na akého sme zatiaľ na našom trhu zvyknutí. Jeho predošlá tvorba, ktorá u nás vyšla bola totiž výhradne hororová a titul Kočičí deníky je vlastne humorne ladená manga zo života s dvoma mačkami. Aj keď sa tu nájde pár hororových výjavov a hlavne kresbou to celý čas aj vypadá, ako keby sa o horor naozaj jednalo (autorova partnerka a jej výraz, pohľady mačiek). Ak by ste však od tejto mangy očakávali horor, mohli by ste byť naozaj sklamaní. Ja som sa bavil.