Kingdom Come: Deliverance je RPG hra, za ktorú je zodpovedný český tým Warhorse Studios a Daniel Vávra, ktorý sa preslávil hlavne kultovou hrou Mafia. Hra mala aj úspešnú Kickstarter kampaň, v ktorej vyzbierala £1,106,371 a požadovaných bolo pritom £300,000. Na zafinancovanie kampane prispelo viac ako 35 000 ľudí. Samozrejme to na zafinancovanie hry samotnej nestačilo a peňazí na vývoj bolo potrebných podstatne viac, Vávra však vďaka úspešnej kampani videl veľký záujem o hru a bol to tak viac ako dobrý štart do vývoja, ktorý im dal aj potrebnú energiu. Kingdom Come: Deliverance vyšiel v roku 2018, čiže 3 roky po Kickstarter kampani. Bol to však veľký úspech a spolu s Mafiou sa jedná o pravdepodobne najznámejšiu a najlepšie predávanú českú hru vo svete. Nie je preto vôbec prekvapivé, že k hre vznikol aj komiks, ktorý tu vydalo nakladateľstvo Crew. Predsa len sa jedná o veľmi známu značku, ktorá má aj veľký predajný potenciál.

Príbeh komiksu sa zameriava na vojnu medzi Zikmundom a Václavom IV. Zikmund však potrebuje peniaze, keďže je vojna veľmi nákladná vec a preto potrebuje dobyť Skalicu, v ktorej sa nachádzajú bane na striebro. To samozrejme nepôjde bez zabíjania, ktorého bude naozaj veľa…Kingdom Come: Deliverance je prekvapivo veľmi drsný komiks, v ktorom je naozaj veľké množstvo všemožných brutálnych úmrtí a tak sa tu dočkáme vypadnutých čriev, odseknutých hláv a iných končatín. Po tejto stránke je komiks naozaj poriadne čvachtavý a je len škoda, že súbojov tu nie je ešte o čosi viac. Samotný scenár od Bretta Murphyho mi však až tak zaujímavý neprišiel a až príliš sa zameriava na postavu drsného lupiča s prezývkou Prcek. Väčšina konfliktov sa odohrá v skromnejších pomeroch s minimom postáv, čo ma trochu sklamalo, predsa len som očakával veľkolepejšie akčné scény a epickejšie súboje. To však komiks neponúkne. Inak sa však jedná o zaujímavý bonus k obľúbenej hre a rozhodne by ho nemali fanúšikovia minúť. Kvalitou sa jedná o priemer, ktorý však určite neurazí.

Počet strán: 104

Scenár: Brett Murphy

Kresba: Wilson Gandolpho

Farby: Charles Caan

Preklad: Filip Drlík

3

Rozhodne zaujímavý bonus pre fanúšikov hry, ktorí by si nemali nechať tento komiks ujsť. Nejedná sa síce kvalitatívne o nič výnimočné a celkové spracovanie je skôr priemer, no komiks ponúka viacero brutálnych a poriadne čvachtavých úmrtí, v ktorých nie je núdza o vypadnuté črevá, odseknuté hlavy či iné končatiny. Zamrzí však absencia veľkolepejších bojových scén a príbeh ma tiež nijak výrazne nestrhol. Napriek tomu však fajn jednohubka.