Séria plošinoviek s klokanom v hlavnej úlohe vychádzala v rokoch 2001 až 2005, kedy vyšla trilógia s touto boxovacou kengurou. Kao the Kangaroo bol od Poľských tvorcov zo štúdia X-Ray Interactive, štúdio sa v roku 2003 premenovalo na Tate Interactive a funguje až dodnes. Trilógia s kengurou bola už na tie roky len priemernou 3D plošinovkou, ktorá sa inšpirovala v slávnejších hrách ako Croc: Legend of the Gobbos (1997), v sérii Crash Bandicoot alebo Spyro the Dragon. Inpširácia bola viditeľná a všetky spomenuté hry boli lepšie, ale aj tak si našiel Kao the Kangaroo dosť fanúšikov.

Tvorcovia z Tate Interactive sa po 17 rokoch vracajú k svojej obľúbenej značke a máme tu tak nové dobrodružstvo pre kenguru s menom Kao. Aj tentokrát sa jedná o 3D plošinovku, len je to už celé vo výrazne krajšej grafike. Príbeh je veľmi jednoduchý, hráte za kenguru Kao, je to chalan a vašou úlohou je nájsť svojho strateného otca. Kao si zoberie jeho boxerské rukavice, o ktorých vravia, že sú prekliate a vydáva sa na dobrodružstvo. Herným štýlom je to klasická 3D plošinovka plná skákania a bojovania. V úrovniach na vás čaká viacero rôznych nepriateľov a vy sa ich zbavíte tým, že ich zboxujete. Súboje sú rýchle a príjemné a nijako mi neprekážali. Je to taká klasika podobných plošinoviek, ktoré sú určené hlavne mladšiemu publiku. Bitky nie sú nijak komplikované a ani úderov nie je veľa na výber. Máte klasický úder, silnejší úder a potom úder pomocou skoku, občas môžete na nepriateľov niečo zhodiť a podobne. Okrem obyčajných nepriateľov na vás čaká aj niekoľko bossob. Medzi častými obyčajnými nepriateľmi, čo sú hlavne zvieratká, nájdete rôzne druhy od lietajúcich múch, cez žaby, až po opice. Okrem súbojov je tu aj veľa skákania a zbierania rôznych somariniek ako dukátov, diamantov či fialových artefaktov, ktoré potrebujete mať nazbierané na cestu do špeciálnych fialových dverí.

Prostredie tvoria ostrovy, začínate na vašom domovskom, ktorý preskúmavate a zbierate už spomenuté artefakty, potom sa presúvate do džungle, neskôr na ľadové ostrovy a potom na prekliate ostrovy. Každý vám zaberie zhruba 2 hodinky a tak hra ako celok nie je vôbec dlhá, ale tých pár hodín stačí a dokáže zabaviť. Čo poteší, je pekná farebná grafika, ktorá je viditeľne zameraná na deti a tým sa to bude určite páčiť. Škoda, že hra nie je trošku viac strelená a neobsahuje viac humoru, to by to u detí malo ešte väčší úspech. Dobre sa však na hru pozerá, prostredia majú zaujímavý, kreatívny a pekný dizajn a celkom dobre som sa pri hraní bavil aj napriek tomu, že si mali ešte nejaký ten týždeň na doladenie tvorcovia dať. Občas totiž chýbajú zvuky, občas sú tam grafické bugy a aj animačky sa občas správajú divne. Inak však hru odporúčam hlavne pre deti, ale zabavia sa aj dospelí, ktorí majú podobné pestrofarebné oddychovky radi.

Hra vyšla na: Nintendo Switch, Xbox Series X a Series S, Xbox One, PlayStation 4, Microsoft Windows, PlayStation 5

Žáner: 3D plošinovka.

Hru vydali:

• 75%
    - 75%
75%

Kao the Kangaroo je príjemnou 3D plošinovkou na štýl série Crash Bandicoot alebo Spyro the Dragon. Na hre vidieť, že sa tvorcovia výrazne inšpirovali slávnejšími plošinovkami, ale nič to nemení na tom, že je to fajn zábava, síce nenáročná, ale hlavne deti sa určite zabavia. Veľa robí aj pekná pestrofarebná grafika a síce má hra viacero bugov, celkom dobre som sa bavil aj ja a to som dospelý.