Aktuálna séria Joker je novinkou aj vo svete, keďže začala vychádzať len nedávno a to od roku 2021. Zatiaľ má vo svete 3 diely a u nás práve vyšiel ten druhý. Pracujú na nej šikovní tvorcovia a hlavne scenáristu Jamesa Tyniona IV určite viacerí poznáte. Pracoval už na peknej hromade komiksov s Batmanom v hlavnej úlohe. To, že dostal Joker vlastnú sériu aj u nás, je logické a určite dobré rozhodnutie od Crew. Predsa len sú komiksy s Batmanom či Jokerom veľmi dobre predávané. Už hlavný príbeh prvého dielu bol dostatočne zaujímavý, keďže hlavnou postavou bol Jim Gordon a za úlohu dostal nájsť a zabiť Jokera. Áno, čítate správne, práve Jim Gordon má zabiť Jokera a ide na to v podstate na vlastnú päsť a bez Batmana. Už len táto premisa je dostatočne lákavá, aby ste si komiks prečítali. Tentokrát si to Joker namieril do Európy a Jim Gordon je mu v pätách. Aj tentokrát čakajte poriadnu dávku príbehových zvratov.

Na tejto sérii je zaujímavé, že aj keď sa síce volá Joker a teda by si asi každý čitateľ myslel, že hlavnou postavou bude tento obľúbený bláznivý zločinec, nie je tomu tak. Už v prvom diely mal Jim Gordon väčší priestro ako Joker, aj keď ten sa tam tiež dostatočne vyskytoval, v druhom diely však už Joker nie je takmer vôbec a aj preto je obálka dosť klamlivá. Jednoducho je tu Jim Gordon ako hlavná postava a ide po stopách Jokera, ktorého má zabiť. Okrem nich je tu však viacero postáv, ktoré takmer nikto nepozná, predsa len tu dostáva výraznú rolu Baneova dcéra Vengeance a ju asi pozná naozaj minimum ľudí. Podobne je to aj s ostatnými vedľajšími postavami, čo trochu kazí celkový dojem, keďže Joker tu naozaj dostáva úplné minimum priestoru. Úplné minimum priestoru tu má aj Batman, čo však považujem za svieže a vôbec mi to nevadí, len toho Jokera by tu mohlo byť viac. Druhý diel je celkovo slabší ako ten prvý a snáď sa inak šikovný scenárista James Tynion IV v treťom diely vráti v lepšej forme.

Počet strán: 160

Scenár: Matthew Rosenberg, James Tynion IV

Kresba: Francesco Francavilla, Guillem March, Stefano Raffaele

Preklad: Štěpán Kopřiva

3

Slabšie ako prvý diel a to po všetkých stránkach. Stále je to príbehom svieže, ale takmer úplná absencia Jokera komiksu vôbec nepomáha. Miesto neho je tu viacero neznámych postáv, ktoré tu majú výrazne väčší priestor a nie sú veľmi zaujímavé. Nie je to však zlé a snáď príde James Tynion IV v treťom diely s lepším scenárom.