Séria Joker je vlastne úplnou novinkou aj vo svete, keďže začala vychádzať len nedávno a to od roku 2021. Pracujú na nej šikovní tvorcovia a hlavne scenáristu Jamesa Tyniona IV určite viacerí poznáte. Pracoval už na peknej hromade komiksov s Batmanom v hlavnej úlohe. Vôbec sa tomu nečudujem, že si v Crew povedali, že túto sériu vydajú aj u nás, predsa len sú komiksy s Batmanom či Jokerom dosť populárne a predajnosť majú viac než dobrú. Čo ma však na komikse prekvapivo je jeho kvalita, čakal som to horšie a aj preto som naozaj celkom milo prekvapený. Už hlavný príbeh je dostatočne zaujímavý, keďže hlavnou postavou je Jim Gordon a za úlohu dostane nájsť a zabiť Jokera. Áno, čítate správne, práve Jim Gordon má zabiť Jokera a ide na to v podstate na vlastnú päsť a bez Batmana. Už len táto premisa je dostatočne lákavá, aby ste si komiks prečítali. Po vybuchnutí plynovej bomby v Arkhame tam umrie 500 zamestnancov a pacientov a každý si myslí, že je za tým práve Joker, je to ale skutočne tak? Okrem Jima Gordona však chce nájsť Jokera viacero ľudí, komu sa to podarí?

Síce má komiks také pomalšie detektívnejšie tempo, je dostatočne pútavo vymyslený a napísaný. Hlavný príbeh ma naozaj bavil a dojem mi kazil jeden z tých bonusových, ktorý bol úplne zameraný na Gordona a bol aj dosť divne kreslený. Aj keď sa však táto séria volá Joker a tento šialený a veľmi obľúbený záporák tu hrá naozaj dôležitú úlohu, hlavnou hviezdou je Jim Gordon, z ktorého pohľadu aj príbeh sledujeme. Je zaujímavé, že samotný Joker sa v 2/3 príbehu zjavuje väčšinou v Gordonových snoch, spomienkach či predstavách a až ku koncu dostane poriadny priestor. Aj tie náznaky však majú svoju atmosféru, predsa len ak je Joker správne uchopený, dokáže byť veľmi zaujímavou až mrazivou postavou. V prvom diely tejto série tomu zatiaľ tak je a Joker vzbudzuje rešpekt. Naviac sa scenár naozaj podaril a postupne odhaľujú scenáristi svoje tromfy. Som zvedavý na pokračovanie, či sa nastavená latka podarí udržať, lebo zatiaľ som prekvapivo spokojný.

Počet strán: 148

Scenár: Matthew Rosenberg, James Tynion IV

Kresba: Francesco Francavilla, Guillem March

Preklad: Štěpán Kopřiva

Redakcia: Filip Gotfrid, Andrea Nekvapilová

4

Joker dostal vlastnú sériu a hneď prvý diel to odpaľuje vo veľkom štýle. Síce je tempo takmer po celý čas také pomalé, detektívne, vôbec to nevadí. Atmosféra je správne temná a už len ten nápad, že Jim Gordon má vystopovať a zabiť Jokera je dostatočne zaujímavý. Komiks sa síce nazýva Joker, hlavným hrdinom je ale Jim Gordon. Som zvedavý na pokračovanie a či sa podarí tvorcom udržať nastavenú latku, ktorá je zatiaľ celkom vysoko.