Joe Bar Team je kultová motorkárska francúzska komiksová séria, ktorá má dokopy 8 dielov a vychádzala od roku 1990 do roku 2014. Ktovie, či ešte nejaké tie nové diely nevzniknú v najbližších rokoch. Séria totiž vychádzala s niekoľkoročnými pauzami. Séria vyšla a stále vychádza vo viacerých krajinách a všade sa teší obľube hlavne u motorkárov, ale aj u fanúšikov humorných komiksov.  U nás by mala vyjsť tiež táto séria celá, čo je len dobre.

Druhý diel si udržuje štýl prvého dielu a tak sa tu stretávame s prevažne jednostrannými humornými príbehmi na rôzne témy a v rôznych situáciách, ale všetko to spája láska k motorkám. Aj tentokrát sú príbehy značne nadnesené a tentokrát sa dokonca pozrieme na krátko aj na divoký západ a do vesmíru. Samozrejme je to však celé v rámci zábavy realistické a v príhodách väčšinou ide o preteky, trampoty s políciou, kúpu motorky a podobne. Tentokrát sa menia aj hlavné postavy, vo väčšine sú to mladíci, ktorí sa snažia byť lepší ako veteráni. Celé sa to tu posunulo o generáciu a odohráva sa to po dvadsiatich rokoch od prvého dielu. Rebeli Eduard Bracame, Guido Brasletti, Jean Manchzeck a Jean-Raoul Ducable sú tu hlavne ako mentori tých mladých.

S humornými komiksami je to ťažké a hlavne keď nemajú súvislý príbeh a sú zložené len z krátkych príhod. Tu je to ešte aj obmedzené na motorkársky žargón a na motorkárske príhody, ktoré sú väčšinou o rýchlosti daných legendárnych modelov, o pretekaní a podobne. Určite nie je ťažké vymyslieť na túto tému vtipné príbehy, no vymyslieť to tak, aby boli vtipné všetky, je už podľa mňa veľmi ťažké. Znovu je to aj v druhom diely tak, že niektoré ma nechali úplne chladným a pri iných som sa pousmial alebo uchechtol. Humor je značne nevyrovnaný, ale čo nepríde vtipné mne, inému čitateľovi to vtipné prísť môže a naopak. V každom prípade je to však príjemné čítanie na odreagovanie. Pre motorkárov to má naviac naozaj špeciálny náboj.

Ak vás komiks zaujal, kúpte ho na stránke JoeBarTeam.fun.

Počet strán: 48

Scenár: Stéphane Deteindre (FANE)

Kresba: Stéphane Deteindre (FANE)

Vydal: Jakub Dvořáček

Za komiks ďakujeme JoeBarTeam.fun

3

Humorné série to majú ťažké a hlavne ak sú zložené zo stripov na jednu stranu. Predsa len vyplniť celý komiks s naozaj vtipnými príbehmi je takmer nemožné. Síce na mňa polovica vtípkov nefungovala, ale je to príjemné oddychové čítanie. Špeciálny náboj to má hlavne pre milovníkov motoriek, ktorí spoznajú aj jednotlivé modely a určite sa nájdu aj v nejednej situácii.