Joe Bar Team je kultová motorkárska francúzska komiksová séria, ktorá má 8 dielov a vychádzala od roku 1990. Séria vychádzala a stále vychádza vo viacerých krajinách a všade sa teší veľkej obľube hlavne u motorkárov, ale aj u fanúšikov humorných komiksov. V Čechách sa našli tiež motorkársky nadšenci na čele s Jakubom Dvořáčkom, ktorí sa rozhodli tento komiks priniesť aj pre českých a slovenských fanúšikov, ktorí doteraz mohli vidieť ukážky z komiksu len v zahraničných motorkárskych časopisoch. Postupne by tu mala vyjsť celá séria týchto zábavných cestných príhod.

O čo vlastne v tomto komikse ide? Je to veľmi jednoduché. Komiks prináša prevažne jednostranové zábavné príhody partičky motorkárov. Príhody sú správne prehnané a nadnesené, ale vo viacerých sa spoznajú nadšenci motoriek, ale aj vodiči áut. Partia je zložená z hlavnej štvorice motorkárov s menami Eduard Bracame, Guido Brasletti, Jean Manchzeck a Jean-Raoul Ducable. Pravidelne sa stretávajú u Joea v jeho bare a rozoberajú tam svoje príhody. Okrem toho však komiks obsahuje aj množstvo pretekov a iných vypointovaných príhod. Objavujú sa tu reálne legendárne modely motoriek ako Honda CB 750 café, Ducati 900 SS, Kawasaki 750 H2, Norton Commando 850, Moto Guzzi California, BMW R90/6 Interceptor, Vespa 125PX a iné.

Celkovo sa jedná o príjemný komiks a je to zasa niečo iné. Síce tu podobných franzúzskych humorných komiksov vyšlo už viacero, ale žiadny ešte nebol zameraný prevažne na cestnú dopravu. Tu sa na každej strane stretávame s pretekmi, predbiehaním, hlavné postavy majú neustále problém s palivom, s poruchami či s políciou. Vždy sa každý z partie snaží byť ten najlepší na svojej motorke a zbaliť aj tie najkrajšie ženy. Humorné komiksy to samozrejme majú ťažké. Nie je ľahké sa vždy s jedno stranovým vtípkom naozaj trafiť a zabaviť svojho čitateľa. Určite sa budú najviac baviť hlavne fanúšikovia motoriek, ktorí podobné príhody zažívajú aj v skutočnosti. Ja sa priznám, že vlastnú motorku nemám, ale na motorke som precestoval takmer celé Švajčiarsko. Naozaj ma zabavila asi tak polka komiksu, ostatné príhody mi až tak zábavné neprišli. Je to však príjemné a má to fajn karikatúrnu kresbu. Som rád, že tu niečo takéto vyšlo a som zvedavý na ďalšie diely.

Ak vás komiks zaujal, kúpte ho na stránke JoeBarTeam.fun.

Počet strán: 48

Scenár: Christian Debarre (Bar2)

Kresba: Christian Debarre (Bar2)

Vydal: Jakub Dvořáček

Za komiks ďakujeme JoeBarTeam.fun

3

Joe Bar Team je humorným komiksom, v ktorom sú rôzne prevažne jednostranové zábavné príhody partičky motorkárov. Celkovo je výrazne zameraný na túto komunitu a ak ste nadšenec do motoriek, jedná sa o komiks, ktorý jednoducho musíte mať. Poteší však určite aj tých, ktorí majú radi príjemné a nenáročné humorné komiksy. Len sa pripravte na to, že veľa vtípkov je vyslovene motorkárskych a tak sa tu často nachádzajú preteky, problémy s palivom a políciou, chvastanie o motorkách a ich vylepšeniach, balenie dievčat a celkovo motorkársky žargón.