Westerny sa u nás predávajú! A to tak, že naozaj veľmi dobre! To bolo ešte pred pár rokmi plaču, že sa tento žáner u nás predávať nebude a ja som sa stále pýtal – prečo by sa vlastne predávať nemal? Veď tu na tomto žánri vyrástlo niekoľko generácií, veď pravidelne každý rok sa v TV reprízuje neskutočne populárny Vinnetou, Sedem statočných, Vtedy na Západe, Dobrý, zlý a škaredý…Prečo by tento žáner nemal byť u nás populárny aj v komikse? Máme tu viacero westernových hitov, či už sa jedná o komiksy priamo od Vybírala ako sú Sykes (takmer vypredaný), Až do posledního (beznádejne vypredané), Texaský Jack, Wild West 1, 2 (Vybíral bude v sérii určite pokračovať), Go West Young Man (práve tu máme nepriame pokračovanie s názvom Indiáni!), Hvězda pouště (so Seanom Connerym v hlavnej úlohe) alebo o komiksy z iných nakladateľstiev. Western sa predáva a to aj vo Francúzsku, kde je tento žáner tiež veľmi populárny a vzniká v ňom stále veľa nových komiksov.

V roku 2021 vznikol zaujímavý westernový komiksový projekt s názvom Go West Young Man, ktorý vznikol v hlave scenáristu Ogera Tiburceho, ktorý mal nápad na niekoľko kratších príbehov na tému zlaté hodinky na divokom západe s tým, že každý príbeh by kreslil niekto iný, no všetko by to boli poprední európski ilustrátori komiksov. Komiks bol obrovským predajným hitom a v obľúbenosti čitateľov za rok 2021 obsadil v hlasovaní o TOP100 komiksov krásne 6. miesto. Za rok teda vzniklo nepriame pokračovanie s názvom Indiáni! a príbehy sú tentokrát všetky o indiánoch a spája ich jeden veľký biely orol. Je to taká pocta pôvodným no utláčaným obyvateľom Ameriky. Komiks bol vo Francúzsku znovu veľmi úspešný a v obľúbenosti čitateľov za rok 2022 obsadil v hlasovaní TOP100 komiksov 9. miesto. Podobne ako tomu bolo v prípade Go West Young Man, tak aj v prípade komiksu Indiáni! vydal Vybíral tri verzie obálok, z čoho sú dve zberateľské a veľmi rýchlo sa vypredávajú.

Máme tu 16 krátkych príbehov na tému indiáni, ktoré sa odohrávajú medzi rokmi 1540 až 1889. Každý z príbehov kreslil znovu niekto iný a určite si tu každý čitateľ nájde ten svoj najobľúbenejší či už svojím krátkym príbehom a pointou alebo kresbou. Príbehy kreslili také európske hviezdy komiksu ako Paul Gastine (Až do posledního), Mathieu Lauffray (Dlhý John Silver), Corentin Rouge, Dimitri Armand (Sykes), Ronan Toulhoat a iní. Síce máme aj tu rôzne príbehy a rôzne kvality, no tak nejak mi to prišlo kvalitou celkom vyrovnané a vyslovene slabý príbeh som nenašiel. Bavili ma v podstate všetky a niektoré boli vyslovene skvelé, ako napríklad Orel na obloze od Dominika Bertaila, kde sa mi veľmi páčila kresba a farby a tak isto aj krutá pointa príbehu. Veľmi sa mi páčil príbeh Bizoní skok od Corentina Rougeho o love bizónov alebo príbeh Adobe Walls od Ronana Toulhoata, čo je jeden z najlepších komiksových kresličov a dúfam, že už od neho konečne vyjdú aj nejaké komiksy u nás (zatiaľ u nás vyšiel len Conan z Cimmerie od Arga, kde hosťoval). Vydarené sú však aj iné príbehy a všetky majú veľmi fajn kresbu. Pre mňa to bolo celé ešte o úroveň lepšie ako vydarený komiks Go West Young Man. Vďaka úspechu sa vo Francúzsku pokračuje ďalej a už vznikol do série minulý rok ďalší komiks nazvaný Gunmen of the West o pištoľníkoch a určite si ho Vybíral nenechá ujsť.

Počet strán: 128

Scenár: Tiburce Oger

Kresba: Kolektív autorov.

Preklad: Zbyněk Froněk

Redakcia: Zbyněk Froněk, Josef Vybíral

5

Go West Young Man dostáva nepriame pokračovanie s názvom Indiáni! vďaka veľmi dobrým predajom ako u nás tak aj vo Francúzsku, kde v hlasovaní TOP100 komiksov za rok 2021 skončil Go West Young Man na skvelom 6. mieste a Indiáni! v roku 2022 obsadili pekné 9. miesto. Aj to dokazuje, že je to skvelý komiksový projekt, kde máme 16 krátkych príbehov na tému indiánov a každý z nich kreslil niekto iný. Máme tu také mená ako Paul Gastine (Až do posledního), Mathieu Lauffray (Dlhý John Silver), Dimitri Armand (Sykes), Ronan Toulhoat (Conan z Cimmerie) atď. Bavil som sa veľmi dobre a dokonca ešte lepšie ako pri Go West Young Man, možno preto, že mám pre príbehy s indiánmi od malička slabosť. Určite si tu každý čitateľ nájde nejaký ten svoj obľúbený príbeh. Moje sú Orel na obloze od Dominika Bertaila, Bizoní skok od Corentina Rougeho a príbeh Adobe Walls od Ronana Toulhoata. Pravdepodobne sa čoskoro dočkáme aj pokračovania série s názvom Gunmen of the West o pištoľníkoch divokého západu.