Hulk je jednou z najzaujímavejších postáv zo superhrdinov. Rozhodne láka svoju pozornosť už len tým, akou silnou neriadenou strelou sa stáva po jeho premene z neškodného vedca na obrovské zelené monštrum. Hulk to skúšal viackrát aj na filmovom plátne. Jeho výrazný filmový počin vznikol v roku 2003 v réžii oscarového Anga Leeho, ktorý zobral sfilmovanie komiksu z veľkej časti z psychologického hľadiska, hlavná postava so svojím novým a nebezpečným druhým ja (Hulk) vnútorne bojuje a nedarí sa mu to. Film bol naozaj dobrý a ponúkol veľmi kvalitné efekty, nezarobil však takú veľkú sumu, aby to naplno rozbehlo sériu ďalších filmov. O akýsi reštart sa Hulk pokúsil znovu v roku 2008, tentokrát už bol za filmom výrazne béčkovejší režisér a zmenili sa aj herci (v tom prvom hral Eric Bana a tu hral Edward Norton), no znovu sa nejednalo o žiadny blockbuster a štúdiá na filme po odčítaní nákladov nič nezarobili. Hulk sa už potom vrátil len viackrát v tímovke Avengers alebo v animovaných filmoch. Je to však atraktívny hrdina svojou silou a možnosťami, ako s týmto hrdinom pracovať. Presne tento potenciál využil tvorca komiksovej série Immortal Hulk Al Ewing, ktorý z Hulka spravil nebezpečné monštrum, ale aj hrdinu, ktorý vie poraziť iné nebezpečné monštrá. Celá komiksová séria má výrazný hororový nádych a mne to dosť sedí. Crew po sérii siahla v roku 2022 a odvtedy vychádza dvakrát ročne.

Piaty diel série zachováva hororový nádych a taký ten štýl 80. rokov, kedy sa tvorcovia nebáli brutality a poriadne šťavnato-nechutných scén. Uvidíme tu nového záporáka, ktorý sa zmení na monštrum a aj jeho špeciálnu jednotku, ktorá sa snaží zlikvidovať Hulka a ostatných mutantov. Doslova tu nájdeme scény ako vystrihnuté z RoboCopa 2 (vytrhnutý mozog z robota) alebo ako z hororu Mucha (vygrcanie kyseliny z úst netvora na hlavného hrdinu a jeho detaily na rozleptanú tvár). Táto séria je vo svete oceňovaná a scenárista Al Ewing jednoducho dokáže s Hulkom zaujímavo pracovať. Stále mu položí do cesty nejakého atraktívneho nepriateľa, nájdeme tu vždy aj poriadne bitky a nezabúda sa ani na nejaké tie myšlienky či psychológiu postáv. Ja som aj naďalej spokojný s touto sériou a snáď jej vydávanie Crew až tak nebolí.

Počet strán: 136

Scenár: Al Ewing

Kresba: Joe Bennett, Ryan Bodenheim, Germán García

Preklad: Jan Kukrál

4

Immortal Hulk aj svojim piatym dielom dokazuje, že je to kvalitná a zaujímavá séria, ktorá má výrazný štýl hororov z 80. rokov. Séria sa nebojí brutality a rôznych nechutností a nájdeme tu scény ako z filmov RoboCop 2 (vytrhnutý mozog) alebo Mucha (vygrcaná kyselina a následné rozleptanie sa človeka). Hulk dostáva ako súpera atraktívne nové monštrum a celé to má fajn grády.