Kým Hulk je hlavne v USA veľmi populárnym superhrdinom a jeho komiksy majú veľmi dobrú predajnosť, u nás bol Hulk až do tejto série v podstate v ústraní. Aj keď tu s ním síce pár komiksov máme, doteraz sme nemali ešte žiadnu sériu až kým si nepovedali v Crew, že by bolo fajn tu vydávať veľmi úspešnú sériu Immortal Hulk. Uvidíme, či to u nás bude mať želaný úspech, ale predsa len si skôr myslím, že tá predajnosť nesplní úplne očakávania. V každom prípade tu však už máme tretí diel série a Hulk sa v ňom dostal do pekla. Na tejto sérii je veľmi zaujímavé, že je výrazne hororovo ladená a temná. Humor tu veľmi nenájdete a je to aj vďaka tomu príjemné osvieženie. Keď sa v tejto sérii Hulk naserie, tak má až démonický výraz a ide z neho rešpekt, čo aj tvorcovia zamýšľali a rozhodne sa im to vydarilo.

Tretí diel sa teda prevažne odohráva v pekle a sám sa tomu divím, ale zatiaľ mi príde, že je Immortal Hulk séria naozaj veľmi dobre napísaná. Je to pre mňa až netradičné, lebo inak tieto série od Marvelu nie sú až tak scenáristicky vydarené, no tu ma to fakt baví. Scenárista Al Ewing to píše celé s patričnou chuťou a jeho scenár je dosť vynaliezavý, aj keď občas aj mierne prekombinovaný. Zatiaľ som však od neho nič iné nečítal a ako som si tak zisťoval, napísal už pre Marvel viacero sérií a rád by som si ich prečítal tiež. Tak snáď sa tu od neho ešte niečoho v budúcnosti dočkáme, lebo so sériou Immortal Hulk ma zaujal, nebojí sa tu experimentovať a dostávať Hulka do nečakaných situácií. Navrátil mu démonickosť a spravil z neho charizmatického hrdinu a nie vtipného prihlúpleho šaška ako je to napríklad vo filmoch. Som zvedavý, či si túto kvalitu udrží aj naďalej, lebo už tretí diel občas škrípe v počte postáv a v neprehľadných udalostiach. Inak je však séria kvalitná aj svojim vizuálom a dobre sa na kresbu pozerá. Hlavne na Hulkovi a príšerách sa kresliči naozaj v dobrom vybláznili. Pevne dúfam, že si k tejto sérii nájde cestu čo najviac čitateľov.

Počet strán: 112

Scenár: Al Ewing

Kresba: Joe Bennett, Kyle Hotz, Eric Nguyen

Preklad: Jan Kukrál

4

Séria Immortal Hulk zatiaľ nesklamala. Prekvapivo je to naozaj dobre napísané a sedí mi to aj po vizuálnej stránke. Síce je tretí diel už mierne prekombinovaný a je tu možno až príliš veľa postáv, no zatiaľ som mal stále pri čítaní z komiksu prevažne dobrý pocit. Tak snáď si to scenárista Al Ewing udrží aj naďalej. Za mňa zatiaľ vydarená séria, ktorá sa nebojí temnejšej hororovej atmosféry a z Hulka spravila charizmatického a miestami až démonického hrdinu. Našťastie to už nie je prihlúply zábavný šašek ako z filmov.